שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליברמן על חוק שירות חובה לכול: "נעשה את זה בכוח"
מליאת הכנסת הצביעה נגד הצעת החוק של יו"ר ישראל ביתנו, שביקשה להטיל סנקציות על מי שמסרב להתגייס | ליברמן: "רוב מוחץ בציבור תומך בשוויון בנטל"
אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו | צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

מליאת הכנסת דחתה היום בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת "חוק שירות חובה לכל" של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. הצעת החוק ביקשה להסדיר חוק שירות חובה לכל אזרחי ישראל, ולהטיל סנקציות על מי שמסרב להתגייס. 61 חברי כנסת הצביעו נגד לעומת 43 שתמכו.

בדיון שקדם להצבעה, אמר ליברמן כי "אני לא זוכר שלאורך ההיסטוריה של העם היהודי היה אסור להילחם, דוד מול גוליית, יהודה המכבי, מי אמר שצריך כל היום לשבת ללמוד? וגם אומרים שערבים לא יכולים לשרת, הם לא יכולים להיות בצה"ל, אם לא לשירות צבאי אז שיילכו לשירות לאומי".

עוד מבחזית החדשות

לדברי ליברמן, "זה עניין של שוויון בנטל. לא ניתן להגיע להסכמות. מי שלא ירצה להתגייס, אף אחד לא יכניס אותו לכלא, אבל יהיה לו אישום פלילי. אני יודע שלקואליציה הזו יש רוב אבל רוב מוחץ בציבור תומך בשוויון בנטל. לא יכול להיות שחצי ישרתו בצבא וחלק יילכו לישיבות – זה לא יקרה, לא יעזור לכם כלום. רוב הציבור תומך בגיוס כללי. אין פטורים, אפילו לא אחד, או צבא או שירות לאומי, לא נסכים לפחות. אם לא ניישם את זה, זה יהיה סופה של מדינת ישראל".

שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש תקף את ליברמן ואמר: "אני מתבייש. מי שיושב ולומד מקבל מימון, ככה זה היה לאורך כל השנים. כל הממשלות חוץ מליברמן קיבלו את ההסדר הזה. הייתה תקופה שליברמן היה שר האוצר, הוא אמר אני נותן 54 מיליארד שקל לערבים, שלא רק שלא משרתים, הם מאלה שאומרים "אסור לשרת", אמר פרוש.

"כשליברמן היה שר ביטחון, הוא אמר "אין דבר כזה", אבל מה הצעת? היום כשאתה בקושי מגרד את אחוז החסימה אתה מנסה להשיג עוד מצביעים על חשבון החרדים", הוסיף פרוש. "פתאום נזכרת שאנחנו לא משרתים. היית שנה וחצי שר אוצר, הממשלה הייתה בידיים שלך, למה לא הבאת את החוק? כי גם אתם הבנתם שלא כדאי לכם. אז אתה מטיף לנו מוסר?".

ליברמן השיב לו רגע לפני ההצבעה: "אי אפשר לעשות איתכם שום דבר, אנחנו נעשה את זה בכוח. זה מה שרוב הציבור רוצה. לא יעזור לכם כלום, איתכם או בלעדיכם נעשה את זה, הציבור רוצה גיוס לכולם בלי הנחות. הכספים שאתם קיבלתם זה ביזה, שוד לאור יום, כל מה שאתם עושים עכשיו אנחנו נבטל".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. אדון ליברמן הנכבד כולם שירתו ומשרתים חוץ מ…. ממך מתי אתה תשרת כלוחם?? לא ללחום נגד החרדים זה לא נקרא לוחם, כל מנובל מתחיל זה המקצוע שלו,
    כמה צביעות שלך לדבר נגד דבר שאתה בעצמך לא עשית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים