שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליברמן על החשמל הכשר: "טרלול בדרך למדינת הלכה"
יו"ר ישראל ביתנו תקף את המהלך: "המהלך הכוחני של עסקני ש״ס ויהדות התורה בא על חשבון מעמד הביניים" | ישראל כץ: "יכולת לרתום את הטכנולוגיה לחיים משותפים ביחד"
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: דוברות ישראל ביתנו

לקראת אישור תכנית החשמל הכשר בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב, יצא יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן בביקורת על התוכנית, שמהווה חלק מההסכמים הקואליציוניים עם אגודת ישראל. ליברמן צייץ בטוויטר וכתב: "החלטת הממשלה לאשר ביום ראשון אספקת חשמל כשר היא עוד טרלול בדרך למדינת הלכה. ‏75 שנה כל ה"צדיקים" הסתדרו ללא חשמל כשר. המהלך הכוחני של עסקני ש״ס ויהדות התורה בא על חשבון מעמד הביניים. הם אלו שישלמו את המחיר על כך".

‏עוד הוסיף ליברמן, כי "הקמת מתקני אגירת חשמל, בשילוב תעריפי החשמל הגבוהים באמצע השבוע, לעומת התעריפים הזולים בשבתות, יעלו מיליארדים לאזרחי ישראל". לדברי ליברמן, "‏הטענות כי מדובר בפרויקט ניסיוני שבתחילתו יכלול חלק קטן מהאוכלוסייה החרדית בלבד, זה בדיוק כמו ההסכמה, בזמנו, לתת פטור משירות צבאי רק ל-400 איש שתורתם אומנותם, כך הרי סיכם בן גוריון עם חזון איש. היום בישיבות וכוללים יש למעלה מ-170 אלף בטלנים העוסקים בחילול השם, שלא משרתים בצבא ושאנחנו נאלצים לממן".

עוד מבחזית החדשות

ליברמן גם התייחס לחוק הגיוס. "‏נעביר חוק גיוס לכולם" כתב יו"ר ישראל ביתנו, "לא נסכים לתת פטור משירות לאף אחד. לא נאפשר לכם להפוך את ישראל למדינת הלכה".

כאמור, ביום ראשון צפויה הממשלה לאשר את הצעת שר האנרגיה להקמת מתקני אגירת חשמל כשר. הממשלה תקדם באמצעות חברת החשמל מתקני אגירה באמצעותם יסופק חשמל כשר בשבתות וחגים. בהצעה נכתב כי החשמל האגור מיועד לסייע בהיערכות לעליית הביקוש לחשמל באזורים המאופיינים בצפיפות גבוהה, ולצד זה מציינים בהחלטה גם את הביקוש החרדי לאספקת חשמל כשר שיד אדם לא נדרשה לו במהלך החג או השבת.

שר האנרגיה והתשתיות ישראל כץ הציג את הצד השני של המטבע, כשהגן על התכנית למען המגזר החרדי. לדבריו, "בישיבת הממשלה הקרובה תאושר תוכנית האגירה הארצית לצבירת חשמל בשעות השפל ואספקה בשעות השיא, כולל היכולת לספק ״חשמל כשר״ לשכונות החרדיות בשבתות במקום הגנרטורים המזהמים כיום – בלי לייקר את תעריף החשמל לכלל הציבור. בעיניי מתנגדי החרדים המעשה ״לא כשר״, בעיניי זו דוגמה לפתרון יצירתי והיכולת לרתום את הטכנולוגיה המתקדמת לחיים משותפים ביחד".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. ליברמן יודע היטב שמי שישלם את המחיר הוא אך ורק הציבור החרדי אבל אמירת האמת היא לא הצד החזק של האיש בפרט כשיש לו הזדמנות לצבור הון פוליטי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים