שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליברמן: "לעשות הכל כדי למנוע את הסגר"
ימנע סגר?
"סגר זה לא דבר נכון, לא ברור שיש קורלציה בין סגר לירידה במספר המאומתים וחולים קשים, אבל ברור שיש קורלציה בין סגר לנזקים כלכליים" אמר השר
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: לשכת עורכי הדין

במהלך תדרוך לתקשורת שערך היום (שני) שר האוצר אביגדור ליברמן הוא התייחס לאפשרות של סגר בחגי תשרי: "אנחנו מנהלים את שגרת הקורונה, זה לא גורם חדש ולא מפתיע, צריך לעשות מאמץ ולעשות הכל כדי למנוע את הסגר. סגר זה לא דבר נכון, לא ברור שיש קורלציה בין סגר לירידה במספר המאומתים וחולים קשים, אבל ברור שיש קורלציה בין סגר לנזקים כלכליים".

"כלכלה מחייבת שני דברים – ודאות ומשמעת. אם נציית להנחיות, זה יעלה את האפקטיביות של הפעולות האחרות. אנחנו בעד לחזק את כל מערך קופות החולים, לעשות קמפיין ולתמרץ התחסנות".

לטענת ליברמן "בישראל יש עדיין כמות גולה של אנשים שלא מחוסנים. צריך לחזק את יכולת הספיקה של מערכת הבריאות, צריך להיערך לפתיחת שנת הלימודים, צריך להיערך מבחינת הבדיקות המהירות ליישום התו הירוק".

"צריך להיערך למימון בדיקות מהירות במסגרת מתווה התו הירוק. חייבים לתת ודאות למשק, ואני מקווה שנצליח להתגבר. אני חושב שהמאמץ הזה למנוע את הסגר הוא הדבר הכי חשוב" חתם ליברמן את נושא הסגר המתקרב.

על העומס בבתי החולים אומר השר כי "יתכן ונבקש מרופאים ואחיות שיוצאים לפנסיה להישאר בתפקידם עוד חצי שנה או שנה. צריך לחזק את המערך לטיפול בקהילה, בעיקר בקופות החולים, ולחזק את המערך בבתי חולים שמתמודד עם הקורונה".

על האפשרות למתן תמריצים למי שטרם התחסן אמר: "יש פה מסר רע למי שכן התחסן – הם גם לא מתחסנים וגם מקבלים פרס. לכן אנחנו מחפשים דרכים מתמרצות אחרות – דרך הרשויות וקופות החולים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים