שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » לוקשנקו טוען: הזהרתי את פריגוז'ין לפני מותו
נשיא בלארוס אמר כי הזהיר את יבגני פריגוז'ין ודמיטרי אוטקין מפני איומים אפשריים על חייהם | לאחר מות המנהיג הוא מתעקש כי לוחמי כוח וגנר יישארו בבלארוס
נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו | צילום: תקשורת רוסית

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו טוען, כי הזהיר את יבגני פריגוז'ין ודמיטרי אוטקין מפני איומים אפשריים על חייהם, והתעקש כי לוחמי כוח וגנר יישארו בבלארוס לאחר מות מנהיגם ברוסיה: "כוח וגנר יישאר בבלארוס כל עוד אנחנו זקוקים להם".

לוקשנקו טען בנוסף כי הוא "לא יכול לדמיין" שפוטין הורה להרוג את פריגוז'ין. עם זאת, הודה כי איננו יודע מי אחראי לנפילתו של המטוס, שהייתה לדבריו "חובבנית וברוטאלית". הקרמלין טען אתמול כי ההשערות לפיהן יבגני פריגוז'ין, מנהיג קבוצת וגנר, נהרג בפקודתו הן "שקר מוחלט" וסירב לאשר באופן סופי את מותו, תוך ציון הצורך להמתין לתוצאות הבדיקה. בקרמלין אמרו גם כי לא ניתן לומר אם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישתתף בהלווייתו של פריגוז'ין.

עוד מבחזית החדשות

פוטין שלח אתמול את תנחומיו למשפחתו של פריגוז'ין. פוטין ציטט "מידע ראשוני" שמצביע על כך שפריגוז'ין ומקורביו הבכירים בקבוצת שכירי החרב נהרגו. חוקרים רוסים פתחו בחקירה על מה שקרה, אך טרם הצביעו על החשדות בנוגע להתרסקות המטוס. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר שההאשמה ורבות אחרות כמותה הינן שקריות. "כעת יש הרבה ספקולציות סביב התרסקות המטוס ומותם של נוסעי המטוס, כולל פריגוז'ין. כמובן שבמערב כל הספקולציות האלה מוצגות מזווית ברורה לעין", אמר פסקוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים