שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לוין הודיע בכנסת שעלה בידו של לפיד
מתי ההצבעה?
יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע במליאת הכנסת שעלה בידי לפיד להרכיב ממשלה – אך לא הכריז על תאריך השבעתה: "ההודעה על מועד השבעת הממשלה תימסר בהמשך״
תגיות:
יו״ר הכנסת המיועד ח״כ יריב לוין | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

יו"ר הכנסת יריב לוין מודיע למליאת הכנסת כי ח"כ יאיר לפיד מסר לו ולנשיא המדינה כי עלה בידו להרכיב ממשלת חילופים וכי תקבע ישיבה של הכנסת לצורך כינון הממשלה תוך שבעה ימים. עוד אמר לוין כי הודעה על מועד השבעת הממשלה תימסר בהמשך.

"חבר הכנסת יאיר לפיד הודיע לנשיא המדינה ולי כי עלה בידיו להרכיב ממשלת חילופין", אמר לוין. "בהתאם לחוק תיקבע ישיבה של הכנסת לצורך כינון הממשלה בתוך שבעה ימים, כלומר, עד יום שני, ד' בתמוז, 14 ביוני 2021. הודעה בדבר מועד ההצבעה לצורך כינון הממשלה תימסר לחברי הכנסת בהמשך".

בתגובה לדבריו של לוין זעמו כמה חברי כנסת, שקראו ללוין לקיים את ההצבעה כבר ביום רביעי הקרוב. לאור כך מסר לוין כי מליאת הכנסת תתכנס להצביע על הקמת ממשלה עד ליום שני הבא, כאשר תאריך מדויק "יימסר בהמשך".

בהקלטות שנחשפו ב"כאן 11" אתמול נשמעה שיחה מתוך ישיבת סיעת הליכוד בין לוין לשרת התחבורה מירי רגב מוקדם יותר. לוין אמר כי טרם הודיע על מועד ההצבעה על הממשלה המתגבשת וציין: "צריך להחליט מה טוב לנו". רגב מעירה: "הם רצו רביעי", לוין משיב: "יכול להיות רביעי, חמישי, אולי ראשון יכול להיות שני".

רגב תוהה האם לוין מחויב על פי חוק לכנס את המליאה לשם כך עד יום שני הבא ולוין משיב לה בחיוב. לאחר מכן היא שואלת את יו"ר הכנסת האם יש אפשרות שהוא יוחלף על ידי גוש השינוי, עוד לפני השבעת הממשלה. "הם יכולים לנסות", אמר לוין, "אני לא סומך על כלום, חי מדקה לדקה. אם יבואו וירצו להדיח אותי, בסדר. לא בוער כלום".

יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, דרשו פומבית מלוין להכריז על יום רביעי הקרוב כמועד להשבעת הממשלה, ולוין צפוי לקבל את הכרעתו הערב עם סיום דיוני המליאה. בגוש בנט-לפיד מעריכים כי לוין יכריז על יום שני הבא כמועד להשבעת הממשלה, זאת במטרה לנסות להמשיך להפעיל לחצים על חברי ימינה ותקווה חדשה לא לתמוך בהקמת הממשלה.

בנאומו אמש פנה בנט ללוין וקרא לו לכנס את מליאת הכנסת על מנת להשביע את הממשלה: "תעלה ביום רביעי את הצבעת הממשלה, כך ראוי. כולנו יודעים שנתניהו רוצה לעכב בעוד חמישה ימים כדי לצוד עריקים, זו אולי טובת נתניהו, אבל אתה ובליכוד יודעים שזו לא טובת המדינה. נשבעת אמונים למדינה ולא לאדם מסוים והעם מצפה ממך שתעשה זאת". לקראת השבעת הממשלה נפגשו אתמול ראשי מפלגות גוש השינוי בתל אביב ושוחחו על הצורך להשביע ממשלה כבר ביום רביעי הקרוב "על מנת לאפשר למדינה להתקדם", ובכך למעשה גם לבלום את מסע הלחצים על הח"כים המתנדנדים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים