שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "המוטציה כבר מפושטת בישראל"
תחת סגר
6,706 אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה, 7.4% חיוביים • פרופ' בליצר: "אנחנו רואים סימנים ראשונים של התייצבות" • ראש מטה 'מגן ישראל': "המוטציה מפושטת כבר בישראל"
מוות מקורונה | צילום: chaiyawat chaidet, שאטרסטוק

משרד הבריאות מעדכן כי 6,706 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כמעט 93 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 7.4% – נתון גבוה לעומת הימים האחרונים.

משרד הבריאות עדכן בנוסף כי, עד כה 1,870,652 מיליון בני אדם התחסנו נגד נגיף הקורונה. ביממה האחרונה התחסנו בישראל כ-50 אלף בני אדם.

ראש קבינט המומחים של תוכנית "מגן ישראל", פרופ' רן בליצר, התייחס למצב התחלואה בראיון ברשת ב' ואמר: "אנחנו רואים סימנים ראשונים של התייצבות, אבל קשה מאוד להתנבא. העובדה שכ-70% מבני ה-60+ מחוסנים אמורה להקטין את מספר החולים במצב קשה פי שניים. בעוד שבוע וחצי יהיה יותר קל לקבל החלטות על ההמשך", אמר פרופ' בליצר.

נתוני התחלואה של משרד הבריאות | צילום: משרד הבריאות

לדבריו, "מערכת הבריאות מנוהלת כבר לא מעט שנים על גבול אי-ספיקה כלכלית. השיטה הזו מביאה לכך שהיכולת להתמודד עם אתגרים חריגים, בוודאי באירוע דרמטי שכזה – יש לה מחיר. אני מקווה שאחרי שנתאושש מהשנה הזו יתקבלו החלטות חדשות לגבי איך משמרים את המערכת".

גם תומר לוטן, ראש מטה 'מגן ישראל', שוחח הבוקר עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103fm והתייחס תחילה להתבטאות של הפרויקטור פרופ' נחמן אש, לפיה, יש ירידה בתחלואת קורונה. "ב-4-3 ימים האחרונים הגרף מתחיל להשתפל קצת כלפי מטה, ואולי מבשר את הבשורה ששיא הגל הזה מאחורינו".

עם זאת אמר לוטן "צריך להגיד באותה נשימה, שאנחנו עדיין מתייחסים אל השינוי הזה בתוך סיטואציה שבה מפלס התחלואה מאוד גבוה. אנחנו באמת בעיצומו של גל מאוד מאוד חמור".

לגבי המוטציה הבריטית אמר לוטן כי "אנחנו יודעים להעיד שהיא כבר מפושטת בישראל. המוטציה הבריטית נמצאת איתנו כבר כאן, ואנחנו נוטים לחשוב שבחלק מההתפרצויות שאנחנו מזהים בחלק מהיישובים יש עליות מאוד גבוהות של מקדמי הדבקה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים