שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » לוחם גבעתי שנשפט ל-10 ימי מאסר: "לא רציתי להגיד שום דבר פוליטי"
תקיפת פעילי השמאל
במכתב ששלח למפקדיו ובו הוא מבקש הקלה בעונשו, כותב החייל שתועד אומר "בן גביר יעשה פה סדר": "עשיתי את זה בלי כוונה, הבנתי את הטעות שלי. אני רק מבקש התחשבות"
לוחמי גבעתי באימונים בצפון הארץ | צילום: דובר צה"ל

במכתב ששלח למפקדיו ובו הוא מבקש הקלה בעונשו כתב החייל: "ביום חמישי שעבר הייתי בתפקיד כשהגיעו מפגינים למקום והתחילו לקלל אותי ואת שאר החיילים. עשינו הכול כדי להסביר להם בצורה הכי יפה שהם צריכים לתת לנו למלא את התפקיד ולעזוב את המקום. במקום זה הם צעקו עלינו וקיללו התקרבו אלינו ועמדו מכל הכיוונים. אחד מהם צעק עליי כל הזמן שאני ממלא את הפקודות של בן גביר ושאני חייל של בן גביר. לא רציתי להגיד שום דבר פוליטי ולא רציתי להתנהג בצורה שלא מתאימה לחייל".

"אני רוצה להסביר שהמג"ד שאל אותי בהתחלה אם אני כופר או מודה. חשבתי שיש סרטון והוא שואל לפי הסרטון אם אמרתי את מה שהוא אמר בתלונה. יש סרטון אז ברור שאמרתי אבל רציתי להסביר את הכוונה", הוסיף הלוחם ואמר כי "הודיתי בזה שמה שיש בסרטון זה מה שיש בסרטון. הייתי בלחץ ואני גם לא מבין את ההבדלים בעניינים האלה של המשפט. אחרי זה רק שאלתי ואמרו לי שאם אני מודה אז הוא צריך להרשיע בלי קשר למה שאני אומר. ככה אני מבין עכשיו. אני מבין עכשיו שהייתי צריך להגיד כופר באשמה כדי שילך לפי מה שאני מסביר שבאמת היה באירוע. לא הבנתי את זה במשפט ואני מבקש מאוד להתחשב בזה. אם הייתי יודע הייתי רוצה שישפוט אותי לפי מה שאני מסביר".

בסוף הדברים, הביע חרטה על המעשה וביקש הקלה בעונשו: "מבין שדיברתי בצורה שלא הייתי צריך לדבר, גם אם עשיתי את זה בלי כוונה. הייתי מאוד לחוץ באירוע ואני רק מבקש התחשבות בלחץ ובכל מה שהיה שם באירוע שנמשך לא מעט זמן. אני מבקש סליחה. הבנתי את הטעות שלי. אני לא אגיד דברים כאלה שוב בשום אופן. החלום שלי היה להיות לוחם. אני מאמין במה שאני עושה ואני רוצה להמשיך להיות לוחם. יש לי המון מוטיבציה לשרת".

החייל שתועד משתמש באלימות פיזית כנגד אותם פעילי השמאל, עדיין ממתין לגזר דינו – בשל מעורבותה של המשטרה הצבאית החוקרת בבירור העניין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים