שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לגיטימי? מפגינים חסמו צירים מרכזיים בנתב"ג, 52 נעצרו
המשטרה הכינה מתחם מיוחד ל-5,000 מפגינים, אבל ראשי המחאה קראו להגיע ולהפגין בטרמינל 3 | קומת הנוסעים הושבתה והכביש הראשי לטרמינל נחסם
נתב"ג | צילום: Lerner Vadim, שאטרסטוק

אמש (שני) הפגינו רבים בנתב"ג עד שעות הלילה המאוחרות. המפגינים החלו להגיע לטרמינל 3 כבר בשעות הצוהריים שעות לפני ההתכנסות המרכזית שנקבעה לשעה 17:30. עימותים אלימים פרצו במקום. המשטרה בסיוע פרשים פינתה בכוח את המפגינים שנכנסו לטרמינל. גם כוחות מג"ב סייעו בפינוי המפגינים, 52 נעצרו. עם סיום ההפגנה, הגיעו עשרות מוחים לתחנת משטרת רמלה ודרשו לשחרר את העצורים, ששוחררו אחרי חצות.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אמר בתגובה: "התכוננו ונערכנו ביחד עם המארגנים. היה תיאום על המיקום, לצערי חלק לא קטן נכנס לתוך הטרמינל, התיישב והפר את הסדר הציבורי ואת הסיכום. נאלצנו להוציא אותם כדי לשמור על הסדר. לא הייתה אלימות מצידנו, אין להם שום מנדט להפר את הסדר".

עוד מבחזית החדשות

"כ-1,5000 איש שנמצאים מחוץ לטרמינל 3, התנועה זורמת, יש כמה שיירות בדרך", הוסיף שבתאי. "אנחנו מאפשרים את תנועת כלי הרכב. אם תהיה חסימה נטפל בה בהתאם. ציר הביטחון יישמר. זכות המחאה היא זכות לגיטימית, מצפים ממי שמשתתף במחאה לכבד את החוק".

בזמן המחאה בנתב"ג, כשצירי התנועה חסומים, כמעט והיה עוד אירוע של נחיתת חירום בנמל התעופה כמו זה שהתרחש עם מטוס יונייטד. מטוס של חברת אוסטריאן, שהיה בדרכו לישראל, דיווח על עשן בקוקפיט והונחה לבצע נחיתת חירום בקפריסין.

עוד מבחזית החדשות

בשעות הצוהריים המאוחרות, הוצבה מכת"זית בכניסה לנתב"ג. קומת הנכנסים בטרמינל 3 הושבתה על ידי המפגינים שהגיעו לנמל התעופה. גם הנוחתים בארץ התקשו לצאת משדה התעופה, אך בנתב"ג הבהירו שגרת הטיסות תתקיים באופן מלא וללא שיבושים.

השוטרים ניסו לתחום את ההפגנה למקום אחד באופן שיאפשר את התנועה בכביש, אך המפגינים לא נשמעו להוראות וחוסמו את הכבישים ואת היציאה מהטרמינל מה שהוביל לעימותים אלימים. למרות הניסיונות לכתר את ההפגנה, המפגינים חסמו גם את היציאה מהטרמינל וגם את מעבר הרכבים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים