שיתוף
תגובות
חדשות » לבנון: רעולי פנים במדים סיירו לאורך הגבול עם ישראל
המתיחות בצפון
ברשתות החבריות הופץ תיעוד ובו ניתן לראות את פעילי חיזבאללה, כשהם רעולי פנים ולבושים במדים צבאיים, מסיירים לאורך הגבול עם ישראל | צפו
פעילי חיזבאללה בגבול הצפון | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

בצל המתיחות הביטחונית בצפון, התפרסם היום (שלישי) ברשתות החברתיות בשפה הערבית תיעוד שבו פעילי חיזבאללה, רעולי פנים ולבושים במדים צבאיים, עורכים סיור לאורך גדר הגבול עם ישראל.

פעילי חיזבאללה בגבול הצפון | רשתות לפי סעיף 27א

דובר צה"ל מסר כי "במהלך פעילות שגרתית בשבוע שעבר, כוח צה"ל תיעד פעילי חיזבאללה שנעו בשטח לבנון בסמוך לגדר הגבול. הפעילים לא חצו את הקו כחול והיו במעקב מלא על ידי כוחותינו, במידה והיו חוצים הכוח היה פועל בהתאם. לא נשקפה סכנה לכוחותינו ולתושבי הצפון. כוחות צה"ל ימשיכו לפעול במרחב הגבול לשמירת בטחון תושבי הצפון".

עוד מבחזית החדשות

כאמור, התיעוד מגיע על רקע המתיחות מול חיזבאללה, סביב הקמת האוהלים בשטח ישראל, והטענה הלבנונית כי ישראל סיפחה את החלק הצפוני של הכפר ע'ג'ר. לפני כשבועיים אמר מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, כי "אם היא (ישראל) תעז לפעול נגד האוהלים, לא נעבור על זה בשתיקה. יש לצעירי ההתנגדות הנחיות כיצד לפעול במקרה של פעולה ישראלית".

מזכ"ל ארגון הטרור התייחס גם לחילוקי הדעות סביב הכפר ע'ג'ר ואמר: "האו"ם לא הצליח למנוע את הצעדים בתקופה האחרונה, הכפר הזה הוא שטח לבנוני עם הכרה בינלאומית. הכפר שייך ללבנון ונכבש מחדש על ידי הישראלים, שהציבו סביבו גדרות. הריבונות שלנו על הכפר בלתי ניתנת לספק, הגבולות היבשתיים של לבנון ברורים ועל האויב הישראלי לסגת מהם".

עוד אמר נסראללה כי "בשילוב ושיתוף פעולה בין המדינה להתנגדות, נוכל להחזיר לעצמנו את האדמה הכבושה, יש לפעול במוקדם או במאוחר, האדמה הזו לא תישאר בידי הישראלים".

באירוע קודם, שיבש צה"ל ניסיון פגיעה במכשול הגבול עם לבנון. מספר חשודים, שזהותם לא ידועה, התקרבו לגדר הגבול וניסו לחבל במרחב המכשול. כוחות צה"ל זיהו אותם באופן מיידי והשתמשו באמצעי "אל-הרג" שמיועדים להתמודדות עם הפרות סדר ללא פגיעה בחיי אדם. האמצעים הוצבו במקום מראש, והופעלו כאשר זוהה ניסיון הפגיעה בגדר. גורם ביטחוני מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי השלושה הם פעילי חיזבאללה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים