שיתוף
תגובות
בריאות » לא למבוגרים בלבד: נער בן 19 מסין אובחן כלוקה באלצהיימר
בן ה-19 מבייג'ין החל לאבד את זכרונו בהדרגה מגיל 17 | אחרי אבחונים נקבע כי הוא חולה באלצהיימר | פרו' ג'ורג' פרי: "מוכיח שדמנציה יכולה לקרות לאנשים בכל גיל"
תגיות: ,
אלצהיימר | עיבוד תמונה: בחזית מדיה | צילום: דמנציה. צילום אילוסטרציה | עיבוד תמונה: בחזית מדיה

האתר psychiatrist.com דיווח היום (חמישי) על מקרה שהוצג בגיליון האחרון של "Journal for Alzheimer's Disease" ובו נטען כי נער סיני בן 19 מבייגי'ינג, הוא האדם הצעיר ביותר בעולם שאובחן כלוקה במחלת האלצהיימר אי פעם, הנער סבל מקשיי ריכוז כבר בגיל 17, ובהדרגה החל לאבד את זכרונו.

על פי כתב העת, הנער לא הצליח לזכור היכן הניח את חפציו או מקרים שחווה יום קודם לכן. בהמשך, הוא החל להתקשות בקריאה. לאחר שעבר מבחן למידה מילולית-שמיעתית של ארגון הבריאות העולמי, באוניברסיטת לוס אנג'לס (WHO-UCLA AVLT) אישרו הוא אובחן כסובל מליקוי חמור בזיכרון.

עוד מבחזית החדשות

החוקרים ביצעו בדיקות רפואיות מקיפות כדי לאבחן את התופעה, ובבדיקת מוח התגלה כי הצעיר סובל מניוון של ההיפוקמפוס הדו-צדדי והיפו-מטבוליזם באונה הרקתית הדו-צדדית, סימנים המעידים על מחלת האלצהיימר.

מחלת אלצהיימר בגיל צעיר היא די נדירה. על פי העדכון האחרון של אינדקס הבריאות של הצלב הכחול (BCBS) רק 5 עד 10 אחוזים מהמקרים מאובחנים באנשים מתחת לגיל 65. עם זאת, הדגיש הדו"ח כי ישנה עלייה של 200% באבחנה של אלצהיימר בין השנים 2017-2013 בקרב אנשים בגילאי 30 עד 64.

עוד מבחזית החדשות

עד היום לא זוהתה סיבה ספציפית להתפרצות המחלה. מחקר מצביע כי התפרצות מוקדמת של המחלה נובעת ככל הנראה מכמה גורמים, כמו גנטיקה, אורח חיים וסביבה. כמו כן, מומחים ממליצים על גישה מרובת מרכיבים כדי להתאים את הטיפול באופן פרטני למטופל. כיום, אין עדיין תרופה לכל תופעות האלצהיימר, אם כי אבחון מהיר והתערבות מוקדמת הוכחו כמאטים את ההתקדמות.

ג'ורג' פרי, פרופסור באוניברסיטת טקסס בסן אנטוניו והעורך הראשי של כתב העת אמר כי: "המקרה הזה מפנה את תשומת הלב לאופי ההטרוגני של דמנציה, שיכול לקרות לאנשים בכל גיל. באופן משמעותי, ממצא זה עשוי להפריד בין מחלת האלצהיימר למורכבות ההזדקנות ולפתוח את התחום למושגים חדשים לקידום חדשנות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים