שיתוף
תגובות
חדשות » לא רק ארה"ב: רוסיה תקים שלוחה של האגף הקונסולרי בשגרירות בירושלים
העירייה ויתרה על שטח חניון המעלות שבבעלות רוסית ובתמורה רוסיה תבנה במקום שלוחה של האגף הקונסולרי שלה בשגרירות תוך 5 שנים
משה ליאון, ראש העיר ירושלים | צילום: ארנון בוסאני

רוסיה חתמה על הסכם עם עיריית ירושלים, שבמסגרתו היא תקים בעיר שלוחה של האגף הקונסולרי שלה בשגרירות בישראל. ההסכם נחתם ביום ירושלים במעמד ראש העיר ירושלים משה ליאון, שגריר רוסיה אנטולי ויקטורוב והשליח המיוחד של משרד החוץ הרוסי סרגיי מקרוב, ומתפרסם עתה לאחר שהיה חסוי במשך כחודש.

מעיריית ירושלים נמסר כי: "השלוחה הרוסית מיועדת לתת שירותים קונסולריים מלאים לאזרחי רוסיה בישראל. משרד החוץ היה עד להסכם וסייע במגעים, ולמרות החתימה יש עוד ביורוקרטיה שצריכה להיסגר בחודשיים הקרובים. מדובר במעין פתרון לסכסוך נדל"ן בין העירייה לרוסיה על השטח במתחם חניון המעלות שבמרכז העיר – וההחלטה הרוסית שהמתחם ישמש כמעין שלוחה של השגרירות סייעה לפתור את הסכסוך. עם זאת, ועל אף ההסכם, עדיין לא מדובר בשגרירות". עוד נמסר מטעם העירייה כי: "ההסכם נחתם בעזרתם הרבה של משרד החוץ ושר החוץ, נציגי עיריית ירושלים וממשלת רוסיה שהתחייבה לממן באופן מלא ובטווח זמן מידי את בינוי השלוחה ואחזקתה"

עוד מבחזית החדשות

ההסכם נחתם כאמור לאחר מחלוקת ארוכת שנים בין עיריית ירושלים לרוסיה, שעיקרה היה שטח של 100 מטר שאותו העירייה אפשרה לרוסיה לרשום על שמה במסגרת הסכם פשרה, לצורך הקמת דרך גישה לשלוחה.

מיקום השלוחה יהיה בשטח החניון השייך במקור לרוסיה, בין הרחובות קינג ג'ורג' והמעלות (מול בית המעלות). מרגע חתימת ההסכם רוסיה התחייבה להתחיל בינוי תוך חמש שנים, כשעד תחילת הבינוי היא תשאיר את החניון החינמי שישנו כיום בשטח לרווחת תושבי ירושלים.

משגרירות רוסיה בישראל נמסר כי: "ב-18 במאי חתמו הפדרציה הרוסית ועיריית ירושלים, בסיוע מצדם של שגרירות רוסיה ומשרד החוץ של ישראל, על הסכם פשרה ופרוטוקול לגבי תיקון הגבולות והשטח של החלקה הרוסית במערב ירושלים. חתימת המסמכים האלה היא תוצאה של תהליך ארוך שנים שיזם משרד החוץ של רוסיה. אנו מניחים כי המקרקעין האמורים ישמשו, במיוחד, לבניית מתחם מבנים שישמש לצרכי השלוחה של האגף הקונסולרי של שגרירות הפדרציה הרוסית בישראל.

"אנחנו בטוחים כי צעד זה משרת במלואו את האינטרסים של המשך חיזוק של היחסים הידידותיים הרב רבדיים בין רוסיה לישראל, וכן עולה בקנה אחד עם העמדה הבלתי משתנה של מדינתנו להסדר הוגן במזרח התיכון. חלקה, הממוקמת בצומת הרחובות המלך ג'ורג' ומעלות במערב ירושלים, נרכשה על ידי הצד הרוסי ב-1885 והיא מוזכרת כמספר 50 ב'רשימה של כל המקרקעין הרוסיים בפלסטין ובסוריה, פרט למקרקעין בבעלות פרטית' מיום 19 ביוני 1895, שהוכן על ידי מנהל הקונסוליה הכללית של האימפריה הרוסית בירושלים אלכסנדר יאקובלב.

"על מנת להתחיל לתכנן מבנה כלשהו, היה צריך לבצע הליך תיקון הגבולות. הצד הרוסי נקט צעדים מקיפים לשם כך, כולל הגשת מסמכי ארכיון היסטוריים. החתימות על ההסכם והפרוטוקול אליו אפשרו לשים קץ לתהליך ארוך הטווח והפכו לפתרון מקובל משני הצדדים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים