שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » לא נעים: הנשיא ביידן מעד ונפל בטקס חגיגי
הנשיא בן ה-80 השתתף בטקס של חיל האוויר האמריקני בקולורדו ונפל על הבמה |הבית הלבן: "הוא נתקל בשק חול" | מתנגדיו טוענים שאינו כשיר להמשיך לכהן כנשיא
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: צילום: שאטקסטוק

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפל הערב (חמישי) על הבמה בקולורדו, במהלך טקס הסיום של בוגרי האקדמיה של חיל האוויר האמריקאי. כשהנשיא סיים לחלק את התעודות לבוגרי האקדמיה הוא חזר למקומו, ואז מעד על הבמה ונפל.

הקהל נבהל והמשתתפים חששו למצבו של הנשיא בן ה-80.אנשיו של ביידן סייעו לו לקום, והוא התאושש במהרה והתיישב במקומו בכוחות עצמו. אחרי שקם על רגליו הצביע ביידן על המקום בבמה שבו איבד את שיווי המשקל ומעד. מהבית הלבן נמסר הערב שהנשיא לא נפצע ושמצבו טוב, וכי הוא מעד מכיוון שנתקל בשק חול שהונח על הבמה.

עוד מבחזית החדשות

הנפילה הערב עלולה לגרום נזק בלתי מבוטל לקמפיין הבחירות של הנשיא הדמוקרטי, שיתמודד בשנה הבאה על כהונה שנייה. ביידן נבחר לנשיא בגיל 78, האדם המבוגר ביותר שהתחיל לכהן כנשיא ארה"ב. אם ייבחר לכהונה שנייה הוא יושבע לתפקיד בגיל 82, וצפוי לעזוב את הבית הלבן בגיל 86. סקרים הראו שחלק גדול מהמצביעים הדמוקרטים היו מעדיפים לראות מועמד צעיר יותר ב-2024.

בקמפיין הבחירות ב-2020 ניסו יריביו של ביידן להציג אותו כאדם סנילי שכוחו כבר אינו במותניו, ובמהלך כהונתו נרשמו מספר אירועים מביכים, שהעלו תהיות לגבי מצבו. ביידן הדף השערות שונות על מצבו הבריאותי והקוגנטיבי, והכחיש את הטענות שהוא לא כשיר להמשיך לכהן כנשיא. בחודש פברואר אמרו רופאיו של נשיא ארה"ב שהבדיקות מוכיחות שהוא בריא ומסוגל למלא את תפקידו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים