שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "לא נמהר לחסן ילדים, ייערך דיון מקיף"
אלרעי מבהירה
אלרעי פרייס הוסיפה: "ההחלטה צריכה להתקבל בתוך תהליך מקצועי. לא ברגע שה-FDA יאשר – נתחיל מיד לחסן. לא צריך לרוץ ואנחנו לא רצים. גם עם ילדים"
חיסון של פייזר | צילום: Haris Mm, שאטרסטוק

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס התייחסה היום (רביעי) להודעת חברת התרופות האמריקנית פייזר, לפיה החיסון נגד נגיף הקורונה נמצא יעיל ב-100 אחוזים בקרב בני 15-12. לדבריה, במערכת הבריאות בישראל צפויים להתקיים דיונים מקצועיים בטרם יוחלט לחסן יחדים וכי המהלך לא ייצא לדרך באופן מיידי לאחר קבלת אישור ה-FDA האמריקאי.

"אני לא חושבת שצריך לרוץ מבחינת חיסוני הילדים", אמרה ד"ר אלרעי פרייס בראיון לעיתונאי אדיר ינקו ב'ווינט'. "הודעת פייזר משמחת אבל צריך לחכות שהיא תקבל אישור של ה-FDA. משרד הבריאות יוביל דיון מקצועי ומקיף בעניין באשר לשאלה מתי נתחיל לחסן ואיך. יש יתרונות וחסרונות".

"אני מאמינה שאנחנו נוביל את זה כמו שהובלנו את הסיפור של חיסון לנשים בהריון. לא תהיה חובת חיסון לילדים בוודאות, אבל יש פה כמה אלמנטים. הילדים עצמם שכרגע לא מחוסנים חשופים למחלה שאנחנו לא יודעים את ההשפעות ארוכות הטווח שלה ואנחנו מכירים ממחלות אחרות שעשויות להיות השפעות בגיל יותר מבוגר".

"בנוסף, כשיש אוכלוסייה גדולה, קשה להגיע למצב של חיסוניות עדר כשהילדים לא מחוסנים. כדי שנגיע למצב שאנחנו מסתובבים בלי מסכות יש צורך בחיסוניות עדר אבל חשוב לדעת שהחיסון יעיל ובטוח, ובמקביל לעשות את הדיונים המקצועיים בצוות לטיפול במגפות ובאיגוד רופאי הילדים".

"אני מאמינה שיש כמות מספיקה לקבוצת הגילים הזו וגם אם לא אנחנו בתהליכים מאוד מתקדמים עם כל החברות כדי לוודא שמדינת ישראל לא תהיה במחסור אבל אנחנו כרגע במצב שאין מחסור בחיסונים".

אלרעי פרייס הוסיפה: "ההחלטה צריכה להתקבל בתוך תהליך מקצועי. לא ברגע שה-FDA יאשר – נתחיל מיד לחסן. לא צריך לרוץ ואנחנו לא רצים. גם עם ילדים. יש יתרונות וחסרונות לכל דבר. נקבל את ההחלטה איך אנחנו ממליצים ובאיזה אופן".

בתוך כך, מכבי הודיעה כי כאשר תתקבל הנחייה ממשרד הבריאות, ניתן יהיה להתחיל בחיסון מאות אלפי ילדים בתוך ימים בודדים. במכבי מדגישים את חשיבות החיסון של קבוצת גיל זו במהירות וביעילות על מנת להגביר את החסינות של מדינת ישראל מפני הנגיף. בקופה נערכים במקביל לפעולות הסברה משמעותיות בקרב ההורים על מנת לעודד התחסנות רחבה ככל הניתן ויתדרכו בנושא את הצוותים הרפואים בדגש על רופאי הילדים.

סיגל דדון-לוי, ראש חטיבת התפעול במכבי ומנהלת מבצע החיסונים: "מדובר בבשורה חשובה בעיצומו של חג החירות שמקרבת אותנו צעד נוסף לעבר חירות אמיתית מהמגיפה. אנחנו נערכים רפואית ולוגיסטית למבצע חיסונים מותאם לגילאים אלו לצד המשך עבודה מאומצת לעידוד התחסנות בקרב המבוגרים שטרם התחסנו. אנשי הצוות הרפואי שלנו בכל הארץ ישמחו לתת מענה נרחב לשאלות ההורים בכל הנוגע לבטיחות ויעילות החיסון בקרב ילדים, כפי שעולה היום מהדיווח של חברת פייזר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים