שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא נכנס לקואליציה עם ש"ס ויהדות התורה"
מציג רשימה ומסית
יו"ר ישראל ביתנו ליברמן הציג רשימת מפלגה ישנה ומיהר למנת ההסתה היומית שלו: "יש חוקים לכלל האוכלוסייה ויש כאלו שפטורים מכל החוקים ומכל החובות"
יו"ר ישראל ביתנו , אביגדור ליברמן | צילום: מיכאל לוריה

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הציג הערב (שלישי) את רשימתו לכנסת ה-24, בה אין שינויים מהכנסת הקיימת: אביגדור ליברמן, עודד פורר, יבגני סובה, אלי אבידר, יוליה מלינובסקי, חמד עמאר, אלכסנדר קושניר ועוד ועוד. מתוך דמיון כי מפלגתו תקבל את תיק הבריאות בממשלה, הצהיר כי ימנה לתפקיד את פרופסור ליאוניד אידלמן. בהליך שזוכה לגיחוך רב אושרה רשימת המועמדים בגוף הנקרא "מרכז המפלגה"

בנאום שנשא ליברמן לאחר הצגת הרשימה אמר כי "כפי שראיתם 'ישראל ביתנו' פשוט אי של יציבות. כל 7 חברי הכנסת ימשיכו לכנסת הבאה באותם המקומות. מגיע שאפו לכולם. 'ישראל ביתנו" מפלגה שהוכיחה שהיא מקיימת את הבטחותיה לבוחר".

ליברמן מיהר לדברי ההסתה הקבועים שלו ואמר כי "ישראל ביתנו מנעה 3 פעמים הקמת קואליציה חרדית-משיחית חשוכה. היו כאלו שהפרו כל הבטחה אפשרית לבוחרים. היו כאלו, שניסו להצטרף לממשלה אבל לא לקחו אותם. היו כאלו, שלא הציעו להם שום דבר. המפלגה היחידה שעמדה בכל הפיתויים והלחצים היא ישראל ביתנו".

"ישראל ביתנו הוכיחה פעם נוספת שאצלנו מילה זו מילה. הוכחנו דבר נוסף, שאנחנו רואים רחוק יותר מכל שאר המפלגות. כאשר בסיבוב השני התייצבנו מול עסקני ש"ס ויהדות התורה, כולם הרימו גבה. אמרנו בצורה ברורה שאנחנו בעד מדינה יהודית ונגד מדינת הלכה".

יו"ר ישראל ביתנו ניסה להסביר את הצביעות שלו בהתהפכות עמדתו כלפי החרדים: "תאמינו, אין מישהו שפגש יותר ממני, וישב יותר שעות עם כל מנהיגי הציבור החרדי, גם עם רבנים וגם עם חברי כנסת. שנים ניסיתי לשנות דברים מבפנים בהסכמה ולהגיע לפשרות סבירות בנושאי דת ומדינה ובכל הנושא של שילוב הציבור החרדי בחברה הישראלית".

"אך בסופו של דבר הגעתי למסקנה חד משמעית שהצד השני פשוט לא מוכן לשום פשרה ולשום ויתור, אפילו הקטן ביותר. זה בדיוק מה שאנחנו רואים עכשיו במאבק במגפת הקורונה. אין שום התחשבות, לא בהחלטות הממשלה, לא בהחלטות הכנסת ולא בכלל הציבור. יש חוקים לכלל האוכלוסייה ויש כאלו שפטורים מכל החוקים ומכל החובות. לכן, אנחנו רואים יום יום את המראות של מאות ואלפים הלוקחים חלק בחתונות, בטישים ובהלוויות".

ליברמן, שקרא פעמים רבות להפרת ההנחיות והפר אותן בעצמן, טען כי "כשאנחנו מתקרבים ל-5,000 מתים, מתוכם רק בחודש ינואר 1,433, מישהו חייב לשאת באחריות והמישהו הזה הוא קודם כל ראש הממשלה, בגלל הניהול הכושל והשיקולים הפוליטיים".

"אשם נוסף, הוא שר הבט"פ על חוסר אכיפה במוקדי התחלואה, בעמנואל, באלעד, בבית"ר עילית ובמודיעין עילית. האשמים הנוספים, זו אותה הנהגה רוחנית ופוליטית שהתירה פתיחת מוסדות חינוך בזמן הסגר ולא גינתה את ההפרות והאלימות ברחוב החרדי".

ליברמן, שבמשך כשני עשורים בפוליטיקה לא הצליח לעשות כמעט דבר, העניק עוד הבטחות אוויריות: "בשבוע הבא אני אפרסם את התוכנית הכלכלית שלי. גם כשנחזור לשגרה, ישארו למעלה מ- 700,000 מובטלים וכמעט 100,000 עסקים שקרסו. האתגר הכלכלי הוא האתגר העיקרי שנצטרך להתמודד איתו. אני רק אומר שהחזון הכלכלי שלי הוא צמיחה, תעסוקה, שוויון ורשת ביטחון".

"המטרה שלי כפי שאני מגדיר אותה לקראת הבחירות הקרובות, היא להחליף את השלטון- לא רק את נתניהו – את השלטון כולל ליצמן, דרעי וגפני – ולהקים ממשלה ציונית וליברלית. אני מבהיר מראש "ישראל ביתנו" לא תכנס לשום קואליציה עם ש"ס ויהדות התורה וכל מי שבונה על קואליציה עם דרעי וליצמן – כדאי שידע מראש – ש'ישראל ביתנו' לא תהיה שם".

הוא הסית וטען כי "זה מהסיבה שלא ניתן לשקם את הכלכלה, לא ניתן לאחד את הקרעים בחברה הישראלית, לא ניתן להגיע לשוויון בחובות ובזכויות, כל עוד ש"ס ויהדות התורה חברות בקואליציה ומהוות את לשון המאזניים. ואני אומר לידידיי, יאיר לפיד, גדעון סער, נפתלי בנט – אל תחיו באשליות ואל תנסו להשלות אחרים. ניהול תקין, ממשלה מתפקדת, חברה שוויונית אפשריים אך ורק בתנאי שש"ס ויהדות התורה ישבו באופוזיציה".

"לכן, מה שאני אומר לכם הערב – ליברמן זה סוף לשלטון החרדים. ליברמן סוף לשלטון נתניהו. ליברמן זאת ממשלה מתוקנת, זאת ממשלה מתפקדת, זאת ממשלה שתפתור את המשבר הכלכלי ותיצור צמיחה ושגשוג", סיים את דברי הרב והשחצנות שלו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים