שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "לא יכול לומר שאנחנו שולטים בהתפרצות"
פרופ' אש
ד"ר אלרעי-פרייס על הגבלות הקורונה החדשות: "בונים תוכנית מדורגת". פרפו' לוי: "לא נשקלת החזרת המסיכות בשטח פתוח". יום שלישי ברצף עם יותר מ-100 נדבקים
נחמן אש | צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים מיוחדת יחד עם פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש וראש שירותי בריאות הציבור במשרד ד"ר שרון אלרעי-פרייס. בפתח דבריו, הציג פרופ' לוי את מגמת העלייה של התחלואה בימים האחרונים, והבהיר כי "עדיין לא ראינו תחלואה קשה בקרב מחוסנים".

פרופ' אש הדגיש כי הוא "לא יכול עדיין לומר שהתפרצות הקורונה נמצאת בשליטה". לדברי פרופ' אש, "אנחנו כל יום מגלים עוד מאומתים. כשנראה שהמספר יורד בצורה משמעותית נוכל להגיד שזה בשליטה. עוד לא הגענו לזה. יש התפשטות מבנימינה ומודיעין לאזורים סמוכים. עם זאת, אני גם לא יכול לומר שזו התפרצות נרחבת בכל רחבי המדינה".

"אם הזמנתם חבילת נופש לחו"ל – אנו ממליצים לבדוק אם ניתן לבטל אותה", אמר אש. "לכל אורך התקופה האחרונה אנחנו ממליצים שאם הנסיעה לא חיונית – לא לנסוע לחו"ל עקב התחלואה הגבוהה בעולם, האפשרות להידבק בווריאנטים ולהביא אותם לארץ".

בפתח דבריו התייחס פרופ' לוי לנתוני התחלואה בימים האחרונים: "היום נרשמו 110 מאומתים חדשים, אתמול היו 125. יש מאומתים מקומיים שחיים בארץ ואומתו כאן וישנם מאומתים שהגיעו מחו"ל ואומתו במהלך הגעתם או הימים הראשונים שלהם ארצה. כמו כן, נכון להיום יש 534 חולים פעילים במדינת ישראל".

הוא ציין כי בשל מצב התחלואה הנוכחי, "החלטנו להרחיב את החיסון לבני הנוער בגילאי 15-12. בדקנו את השפעות החיסון, ומצאנו שהוא יעיל ובטוח. עד עכשיו חיסנו 30 אלף בני נוער – ומצאנו שאין תופעות מיוחדות. הסיכונים פחותים מהסכנות במחלה".

"בישראל 65% מהאוכלוסייה מוגנת, מחוסנת או מחלימה", אמרה בתדרוך ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס. "הווריאנט ההודי מדבק ב-50% יותר, לכן אנחנו לא חושבים שאנחנו נמצאים היום בחסינות עדר", הוסיפה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים