שיתוף
תגובות
חדשות » לא יאומן: צה״ל מאשר ״היו סימנים מודיעיניים בלילה לפני מתקפת הפתע״
חרבות ברזל - היום השישי
בצה"ל מודים לראשונה: היה מודיעין לפני המתקפה, אבל לא הבנו שמדובר בסדר גודל כזה | דיווח: עשרות נהרגו בתקיפות ברצועה, מזכ"ל האו"ם דורש להכניס סיוע הומניטרי
דובר צה״ל, תת אלוף דניאל הגרי | צילום: דובר צה״ל

דובר צה"ל הודה הבוקר (חמישי) בתדרוך, כי בלילה שלפני מתקפת הפתע של חמאס התקבלו סימנים מודיעיניים ראשונים, אולם בצה"ל לא הבינו שמדובר בהכנות למתקפה בסדר הגודל שהיה. תא"ל הגרי לא הרחיב באשר לאותם סימנים מודיעיניים שהתקבלו ובצה"ל מדגישים שבכוונתם לתחקר זאת לצד "תפיסת ההגנה שלנו בגדר" ומבטיחים "תשובות לציבור". אמש דווח כי התקבלו אינדיקציות לפעילות של חמאס על הגדר, אך כוחות הביטחון החליטו להמשיך בהערכת מצב בבוקר.

חיל האוויר המשיך גם הלילה לתקוף מטרות של חמאס ברצועת עזה. בנוסף, דיווח פלסטינים על פעילות של כוחות צה"ל בג'נין וברמאללה. מתחילת הלחימה נרצחו יותר מ-1,200 ונפצעו יותר מ-3,000. בבתי החולים מאושפזים 442 פצועים – בהם 105 קשה, 219 בינוני ו-119 קל.

עוד מבחזית החדשות

בגזרת הצפון: צה"ל פרס כוחות מילואים גדולים ביישובים הסמוכים לגדר הגבול בצפון. הכוחות מבצעים משימות הגנה שונות בישובים הכוללות סיורים, מארבים ופריסת מחסומים, על מנת להבטיח את ביטחונם של התושבים.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי עדכן על מצב החטופים שמוחזקים בשבי חמאס: "הודענו ל-81 משפחות שיקיריהן נמצאים בשבי חמאס. אנחנו מודעים למצב המשפחות שמחכות להודעה, אבל חייבים לאמת ולוודא במאת האחוזים גם אם זה לוקח יותר זמן". בנוסף, עדכן הגרי שמספר החיילים שנפלו מאז תחילת המלחמה עומד על 220.

מטוסי קרב של חיל האוויר ביצעו הלילה גל תקיפות מסיביות ברצועת עזה על מפקדות חמאס, תוך התמקדות בפעילים של יחידת הקומנדו של הארגון – נח'בה. בכיר בכוח הימי של חמאס, מוחמד אבו שאמלה – חוסל. דובר צה"ל: "תקפנו עשרות רבות של מטרות: אתרים שאיחסנו אמל"ח, תשתיות ומנהרות פנימיות".

משרד הבריאות בעזה מסר על: 1,200 נהרגו ו-5,600 שנפצעו ברצועה מתחילת המלחמה. מזכ"ל האום אנטוניו גוטרש קורא לספק סיוע הומניטרי לעזה: "יש להכניס אספקה חיונית מצילת חיים – לרבות דלק, מזון ומים לרצועה – במהירות וללא הפרעה".

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן עדכן על 22 אזרחים אמריקנים שנהרגו במתקפה של חמאס, והוסיף: "מתקפות הטרור נגד ישראל מזעזעות, העולם צריך להתקומם על מה שהוא ראה. אנו ממשיכים במאמצים להבטיח את שחרורם של החטופים".

חבר הלשכה המדינית של חמאס מוחמד נזאל לאל-ג'זירה: "חמאס נמנע מלהשתתף ביותר מסבב לחימה אחד ("מגן וחץ" ו"עלות השחר") באופן ישיר, כדי לשמור את התחמושת ואת היכולות שלו למערכה הזו. אנחנו מתכננים אותה כבר כמה שנים".

דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי על התיעוד שהפיץ חמאס ופורסם באל-ג'זירה: "אחרי שכל העולם ראה את פניו המכוערות של הארגון הברברי שהוציא להורג מאות ילדים ונשים חפים מפשע בטבח נורא, חמאס מפרסם סרטון תעמולה בשופרות שלו. הוא גרוע יותר מדאעש ונמשיך להכות בו בעוצמה, מבלי לעצור".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צפוי להגיע היום לירדן, שם יפגש עם מלך ירדן עבדאללה השני ועם שר החוץ האמריקני בלינקן – בעקבות המצב ברצועת עזה. אליו יתלוו מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף חוסין א-שיח' וראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג'.

קנצלר גרמניה אולף שולץ בערוץ הציבורי הגרמני ARD: “אני מבקש את סיוע הציבור בהבטחת ביטחונם של אזרחים יהודים בגרמניה ושתעמדו לצדם בסולידריות״. הדברים נאמרים כשברקע קריאות של חמאס למהומות עולמיות ביום שישי הקרוב.

שר הביטחון יואב גלנט מסר גם הוא הצהרה לאחר נתניהו, והוסיף: "הצלנו את הקו, טיהרנו את השטח ועברנו להתקפה. אנחנו נמחה את הדבר הזה שנקרא חמאס מעל האדמה". בהמשך, השר גנץ התייחס לכניסתו לממשלה וטען כי זו "שותפות גורל" – והעביר מסר למשפחות השבויים והחטופים בעזה: "נעשה הכול כדי להחזיר את יקיריכם הביתה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בגידה בגידה בגידה.
    מדינת ישראל תמיד כסתה על פושעים כמו על חטופי תימן כמו על הפקרת היהודים בשואה אבל אם "לקחו" לה כסף היא לא סולחת כמו אולמרת…
    כל הבוגדים האלה יש להם דם על הידים והם בני מוות לא רק בעולם הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים