שיתוף
תגובות
בריאות » לא המלצה בלבד: אקדח נשלף מעצמו במהלך בדיקת MRI וגרם למוות
גבר בן 40 מברזיל נהרג לאחר שליווה את אימו לבדיקת MRI פשוטה | התאונה התרחשה לאחר שלא הצהיר שהוא נושא נשק ולא השאיר אותו מחוץ לחדר כנדרש
מכשיר MRI | צילום: וקיפדיה

על פי דיווח ב-CNN, עורך דין ברזילאי נהרג לאחר שנורה מאקדחו שלו בתאונה עצמית בחדר בדיקה של מכשיר MRI. ליאנדרו מתיאס דה נובאס, בן 40, ליווה את אימו למרכז אבחון בסאו פאולו, לצורך בדיקת MRI ב-18 בינואר. הצוות הרפואי ביקש מנבאיס ואימו להסיר את כל המתכות מגופם, מכיוון שלמכשיר ה-MRI תהודה מגנטית חזקה מאוד שעלולה למשוך אליה כל מתכת בסביבה.

מבית החולים נמסר כי "הן המטופלת והן המלווה קיבלו הנחיות ברורות לגבי נהלי הגישה לחדר הבדיקה והוזהרו מאי הסרה של כל חפץ מתכתי", למרות זאת המלווה לה הצהיר על הנשק שברשותו ולא השאיר אותו מחוץ לחדר הבדיקה.

עוד מבחזית החדשות

כאמור, הגבר לא הצהיר שהוא נושא עליו נשק סמוי, ועם תחילת פעילות המכונה, נשלף האקדח מחגורתוף מה שגרם לירי לבטנו. הגבר הובהל לבית החולים סאו לואיז מורומבי, אך שם מת מפצעיו ב-6 בפברואר.

יש לציין כי מכונות MRI (דימות תהודה מגנטית) פועלות על ידי כוח מגנטי חזק מאוד המייצר תמונות של חלקי גוף שונים, בכניסה לחדר הבדיקה מתבקש החולה להסיר את כל התכשיטים וחפצי המתכת שעליו. מכשיר ה-MRI משמש לאבחון ואיתור בעיות רפואיות רבות.

מקרה טרגי זה מצטרף לאירועים נוספים מסוג זה שאירעו ברחבי העולם. בשנת 2014 נפצעו שני עובדי בית חולים בניו דלהי, כאשר המגנטים הצמידו אותם במשך ארבע שעות בין מכונת ה-MRI לבין מיכל חמצן שהיה בחדר. בשנת 2001, עבר ילד בן שש בדיקת MRI בניו יורק ומת כאשר מיכל חמצן ממתכת התעופף לעבר מכונת ה-MRI וריסק את גולגולתו. בשנת 2018, גם במומבאי, נהרג צעיר שהגיע ללוות קרוב משפחה מבוגר כאשר נשאב לכיוון המכונה בכוח.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים