שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לא אזרחים? היועמ"שית פסלה את מתווה הרחצה הנפרד
כפיה חילונית
היועמ"שית הבהירה בפגישה עם השרה סילמן כי לא ניתן לקיים את הפיילוט, מכיוון שלרשות הטבע אין סמכות לאפשר רחצה נפרדת | גפני: "מעיינות הטבע בישראל ניתנו לכולם"
מעיין | צילום: yosefus, שאטרסטוק

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, קיימה היום (חמישי) פגישה עם השרה להגנת הסביבה עידית סילמן לגבי הפיילוט להפרדה מגדרית במעיינות הטבע. הפגישה התקיימה לאחר שהשרה סילמן האשימה אותה כי היא מעכבת את ההחלטה המשפטית בעניין.

על פי דיווח בישראל היום, היועמ"שית אמרה לסילמן במהלך הפגישה כי לא ניתן לקיים את הפיילוט, מכיוון שלרשות הטבע והגנים אין סמכות לאפשר רחצה נפרדת, ואם רוצים לאשר זאת צריך להעביר חוק שמסמיך את רשות הטבע והגנים לקיים הפרדה מגדרית.

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיפה בהרב מיארה כי עצם האפשרות לרחצה נפרדת היא פגיעה בשוויון, וזאת אף לנוכח העובדה כי הפיילוט שהובילה סילמן תוכנן להתקיים מעבר לשעות הפעילות הקבועות כדי לא לפגוע בשעות הרחצה הרגילות של הציבור הכללי.

יש לציין, כי ברשות הטבע והגנים טרם קיבלו תשובה רשמית וסופית ממשרד המשפטים, וזאת לאחר פנייתם בנושא ודיון שנערך עימם ביום ראשון האחרון.

מהייעוץ המשפטי לממשלה נמסר בתגובה: "לאחר שנבחנה האפשרות שמקדמת השרה להגנת הסביבה לקיים רחצה בהפרדה מגדרית בשמורות הטבע, בתקופת הקיץ, הובהר כי נדרשת לכך הסמכה בחקיקה".

עוד נטען כי: "במצב החוקי כיום, רשות הטבע והגנים הלאומיים אינה מוסמכת להגביל כניסה לאתריה על בסיס מגדרי ונדרשת חקיקה מסמיכה ומפורשת. המתווה שהוצג מצומצם בהיקפו, וניתן לשקול את אישורו כשלב ראשון, לקראת הסדרה חוקית, אולם הוא אינו יכול להוות תחליף לחקיקה.

היועצת המשפטית לממשלה הבהירה כי ככל שהשרה מעוניינת לקדם חקיקה בנושא, משרד המשפטים עומד לרשותה. בסופו של דבר, סוכם כי השרה תעדכן כיצד היא מבקשת להתקדם", נמסר.

השרה עידית סילמן מסרה בתגובה: "צר לי שבמקום לפעול לאיחוי השסעים בחברה הישראלית בוחרים בייעוץ המשפטי בנתיב שכל כולו הגברת המתח והקרע בעם בפתרון של חקיקה בלבד. במקום למצוא פתרון משפטי שמאפשר פיילוט רחצה נפרדת מידתית מצומצמת ומוגבלת ביותר הן בזמנים והן בשעות בצורה שלא פוגעת בציבור הכללי ולא על חשבון שעות הפעילות הרגילות, בוחרים מענה בנתיב חקיקתי תוך התעלמות לא רק מהצרכים השוטפים של הציבור אלא גם מכך שכנגד אותה חקיקה יטענו מיד שהיא מהווה כפייה דתית ואף תותקף בעתירות לבג״צ. הכל תוך הגברה מיותרת של השסעים והקרע בעם".

עוד מבחזית החדשות

עוד תקפה סילמן: "לצערי החתירה לשוויון ופלורליזם מסתיימת כאשר מדובר בצרכי הציבור החרדי והערבי הדתי, מבחינת הייעוץ המשפטי לממשלה בשנת 2023 אין מקום אמיתי להסכמות חברתיות חוצות מגזרים מדודות ומכילות, המיישמות את רצון הציבור על כל גווניו ומאפשרות לקיים את הייסוד הפשוט של: זה נהנה וזה לא חסר".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני תקף את החלטת היועמ"שית: "במשרד הייעוץ המשפטי לממשלה, המילה "שוויון" קיימת רק בציבור מסוים ולא כאשר מדובר בציבור החרדי, הדתי והערבי. מעיינות הטבע בישראל ניתנו לכולם ולא רק לציבורים מסוימים. מישהו יכול להסביר לי למה האישה החרדית שרוצה רחצה נפרדת לא מגיע לה שוויון?"

‏לטענת גפני "המערכת הזאת היא אנטי חברתית, חסרת כל רגישות לצרכים השונים של אוכלוסיות בחברה הישראלית, גברים ונשים, והם מחליטים ועושים רק מה שנוח להם. ‏מדובר בהחלטה מעוותת של המערכת, שדווקא השרה להגנת הסביבה ניסתה להביא בין כלל הציבורים ללא פגיעה בכלל הנופשים, אך בצד השני כנראה לא מעוניינים בהסכמות".

‏לסיכום הבהיר גפני: "החוק שלי להסדרת הנושא מונח על שולחן הכנסת ובהעדר הפיילוט שתוכנן, נצטרך לקדמו, כדי שגם הציבורים המעוניינים ברחצה בהפרדה יוכלו להנות ממשאבי הטבע בישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים