שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » לאן נעלם לוקשנקו "הדיקטטור האחרון באירופה"?
נשיא בלארוס האכזר לא הופיע לאחרונה לאירועים רשמיים ונעדר גם מהארוחה הרשמית עם פוטין ביום הניצחון | באופן דרמטי לראשונה הוא לא נאם בטקס במינסק
נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו | צילום: תקשורת רוסית

חרושת שמועות בבלארוס לגבי מצב בריאותו של הנשיא אלכסנדר לוקשנקו. הנשיא נעדר היום באופן דרמטי מחגיגות "יום הדגל והלאום" ואת הנאום המרכזי נשא ראש הממשלה רומן גולובצ'נקו. לוקשנקו נראה בציבור בפעם האחרונה ביום הניצחון הסובייטי במינסק אך לא נאם באירוע.

כמה שעות קודם לכן שב לוקשנקו ממוסקבה בה נטל חלק במצעד בכיכר האדומה לצידו של ולדימיר פוטין ונשיאים נוספים מהרפובליקות הפוסט סובייטיות. אגב, אתרי אופוזיציה ברוסיה טענו כי לשיירה של לוקשנקו במוסקבה הוצמד אמבולנס. האופוזציה הבלארוסית טענה כי לוקשנקו בן ה-68 וכמה ממקורביו לקו בוירוס אך אין לכך אישור משום מקור אחר.

עוד מבחזית החדשות

באופן לא שגרתי, התקשורת בבלארוס וברוסיה עוסקות בבריאותו של הרודן השולט במדינה כמעט 30 שנה. הוא לא נראה בציבור מאז ה-9 במאי, שאז כאמור השתתף באירוע לציון יום הניצחון על הנאצים במינסק. בפעם הראשונה מאז עלה לשלטון ב- 1994 הוא לא נאם באירוע.

אתמול הגיעו השמועות לשיאים חדשים, לאחר שהנשיא לא הופיע לטקס ממלכתי בבירה, במהלכו נשבעים אזרחים צעירים אמונים לדגל הבלארוסי. במקומו של לוקשנקו, נשא דברים ראש הממשלה רומאן גולובצ'נקו.

אתר החדשות "יורורדיו", המזוהה עם האופוזיציה בבלארוס, דיווח אתמול כי לוקשנקו חלה ונלקח לטיפול במרפאה מיוחדת במינסק. כלי תקשורת ברוסיה ציטטו חבר פרלמנט רוסי שאמר: "הוא פשוט חלה, וזקוק לזמן מנוחה".

לוקשנקו זכהולא בכדי לכינוי "הדיקטטור האחרון באירופה", ומנהיג את מדינתו ביד קשה ואכזרית. מאז חודש אוגוסט בשנת 2020 מדכאים כוחות הביטחון בבלארוס באכזריות גדולה תנועת מחאה נרחבת, בעקבות הבחירות לנשיאות שנערכו שם ונטען כי זויפו לטובת לוקשנקו.

מאז פרוץ ההפגנות, הפך לוקשנקו להיות תלוי הרבה יותר בפוטין, שסייע לו להתמודד עם המחאות. בלארוס נחשבת לתומכת הגדולה ביותר של רוסיה במלחמה באוקראינה, ואפשרה לה לפלוש אליה דרך שטחה. גם על בלארוס יש סנקציות כבדות מצד מדינות המערב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים