שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » לאחר שישה סיבובים: המועמד הרפובליקאי לא הצליח להיבחר ליו"ר בית הנבחרים
המחנה הרפובליקני בקונגרס לא מצליח להגיע להסכמה סביב בחירתו של קווין מקארתי | הנשיא לשעבר טראמפ אמר, "תסגרו את העסקה וקחו את הניצחון"
חבר הקונגרס הרפובליקאי קווין מקארתי והנשיא לשעבר דונלד טראמפ | צילום: Kevin McCarthy wikipedia

משבר שלא התרחש מזה מאה שנה: חבר הקונגרס הרפובליקאי קווין מקארתי לא הצליח להשיג את התמיכה הדרושה לו כדי להיבחר ליו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, וזאת בפעם השישית. בהצבעה שהתקיימה אמש (רביעי) בוושינגטון. הפסדו של מקארתי בשישה סבבי הצבעה גורם למבוכה גדולה למפלגה הרפובליקאית, שלא מצליחה להגיע להסכמה סביב בחירתו של קווין מקארתי אשר זכה לתמיכה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. זאת בגלל התנגדות של שורת מחוקקים מהימין הקיצוני. 

כדי להיבחר לתפקיד היו"ר, שהוא התפקיד השני בסדר הירושה לנשיאות ארה"ב, על המועמד לגייס רוב מקרב כלל הנוכחים בהצבעה, והתקדימים קובעים כי על המחוקקים להמשיך ולבצע הצבעות עד שמישהו ייבחר. שלוש הצבעות התקיימו שלשום. מאז 1923 אף מועמד לא הועמד להצבעה חוזרת, אך מקארתי חזר והדגיש כי הוא ימשיך להילחם על התפקיד.

עוד מבחזית החדשות

מול מקארתי הועמדו לבחירה ביירון דונלדס הרפובליקאי והאקים ג'פריס הדמוקרטי. מקארתי, לא קיבל את 21 הקולות הנדרשים מהרפובליקנים ובמקום זאת, עמיתיו למחנה הצביעו בעדו של ביירון דונלדס, בטענה כי מקארתי לא מחויב מספיק ל"מלחמת התרבות" ולסוגיות נוספות שעומדות במחלוקת מול המפלגה הדמוקרטית. בנוסף הם טוענים כי הוא לא נוקט גישה מספיק לוחמנית יותר נגד יריביו הדמוקרטים.

מוקדם יותר כתב הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ברשת החברתית שלו, "תסגרו את העסקה, קחו את הניצחון", והפציר בחבריו למפלגה, "רפובליקנים, אל תהפכו ניצחון גדול לתבוסה ענקית ומביכה". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר ביחס למצב הכאוטי שמקרין על המשילות האמריקאית, כי "כל העולם מתבונן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים