שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » לאחר סדרת מעצרים באיראן: בריטניה תכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור
ההכרזה מגיעה לאחר דווח באיראן על מעצרם של שבעה בעלי אזרחות בריטית שהשתתפו במחאות החיג'אב במדינה | המשמעות: השתייכות למשמרות המהפכה תיחשב לעבירה פלילית
משמרות המהפכה משתלטים על המטוס | צילום: irna.ir

בריטניה מתכוונת לכריז רשמית על משמרות המהפכה של איראן כארגון טרור, זאת לאחר שכוחות המשטר עצרו בשבוע שעבר של שבעה בני אדם, ביניהם בעלי אזרחות כפולה בריטית, בחשד שהשתתפו במחאות המדינה. כך לפי הדווח ב"טלגרף" הבריטי, שציטט מפי מקורות.

עוד מבחזית החדשות

המהלך, צפוי להיות מוכרז בתוך שבועות, והוא נתמך על-ידי טום טוגנדהאט, שר הביטחון של בריטניה, וסואלה ברוורמן, שרת הפנים בממלכה. משמעות ההכרזה היא, שהשתייכות למשמרות המהפכה בשטחה של בריטניה תיחשב כעבירה פלילית, וייאסר על השתתפות בפגישות או נשיאת הלוגו של הארגון בפומבי. משרד הפנים של בריטניה לא מסר תגובה לדיווח.

בשבוע שעבר דווח בתקשורת הממלכתית של איראן על מעצרם של שבעה בני אדם, בעלי אזרחות כפולה בריטית, החשודים כי השתתפו במחאות החיג'אב, המתקיימות במדינה קרוב לארבעה חודשים. לאחר הדיווח ראש ממשלת בריטניה רישי סונק הפציר בפני טהרן להפסיק את מעצרם של מפגינים בעלי אזרחות כפולה, ואמר כי אין להשתמש בנוהג כדי להשיג "לחץ דיפלומטי".

בחודשים האחרונים איראן עוברת טלטלה בעקבות הפגנות "מחאת החיג'אב", גל ההפגנות שהחל בספטמבר לאחר מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני. היא מתה בגיל 22, ימים ספורים אחרי שנעצרה על-ידי משטרת המוסר של טהרן בגלל שהפרה את חוקי הצניעות באופן עטיית החיג'אב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים