שיתוף
תגובות
חדשות » לאחר מכירת המל״טים לרוסיה: ישראל מודאגת מהתמורה הרוסית לאיראן
ניגוד אינטרסים
שר החוץ האיראני מוחמד זריף, הודה שארצו מכרה מל"טים לרוסיה. בישראל מביעים חשש שהתמורה הרוסית תהיה תמיכה בעמדת איראן בהסכם הגרעין או הגבלת חופש הפעולה בסוריה
מלחמת רוסיה אוקראינה | צילום: Drop of Light, שאטרסטוק

לאחר שבשבת הודה שר החוץ האיראני מוחמד זריף, כי מדינתו העבירה מל"טים לרוסיה, מנסים בישראל להבין מה האינטרס של איראן ומה הם מצפים לקבל מרוסיה בתמורה. גורמים בישראל חוששים כי התמורה תהיה שרוסיה תגביל את חופש הפעולה של מטוסי חיל האוויר הישראלי בשמי סוריה, או לחילופין, רוסיה תגבה את העמדה האיראנית בנושא הסכם הגרעין. 

מאזן יחסי הכוחות בין איראן, רוסיה וישראל הופכים למורכבים בשבועות האחרונים. איראן ביקשה מרוסיה סיוע ברכיבים גרעיניים להפקת דלק גרעיני, אך רוסיה טרם נענתה. במקביל, איימה רוסיה על ישראל אם תמכור מערכות הגנה אווירית לאוקראינה.

אתמול שיגרה איראן לחלל טיל שנושא לוויין במטרה להרשים עם היכולת הבליסטית שלה. בישראל עוקבים בדאגה אחרי התפתחות זו, מתוך הבנה שמי שמשגר טילים כאלו לחלל יכול גם להפוך אותם לטילים בליסטיים בין יבשתיים. 

שר החוץ האיראני חוסין אמיר עבדאללהיאן טען שארצו "שמרה על נתיב דיאלוג פתוח בנושא הסכם הגרעין וכי נשארה מחויבת לפתרון שלום בנושא תיק הגרעין". הוא האשים את ממשל ביידן ב"צביעות וסטנדרטים כפולים", אך הוא בכל זאת השאיר מקום להידברות ולמשא ומתן על הסכם הגרעין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים