שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לאחר חלוקת התיקים: זו תוכנית העבודה של השרים החדשים
השר המיועד שלמה קרעי, שיכהן כשר התקשורת, הגיש בתחילת החודש הצעת חוק לסגירת תאגיד השידור הציבורי | השר המיועד יריב לוין, תומך ברפורמת במערכת המשפט
שר המשפטים המיועד יריב לוין | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי) לחה"כ שלמה קרעי כי הוא ימונה לשר התקשורת. מוקדם יותר, הודיע נתניהו לחה"כ יריב לוין שיתמנה לתפקיד שר המשפטים החדש.

חה"כ שלמה קרעי, שיכהן כשר התקשורת החדש, ידוע בעמדותיו נגד תאגיד השידור הציבורי (כאן 11). לדעתו אין צורך בתאגיד השידור הציבורי ולכן יש לסגור אותו. בתחילת החודש, הגיש קרעי הצעת חוק לסגירת התאגיד, הוא גם לא שולל את האפשרות לסגור את גלי צה"ל.

עוד מבחזית החדשות

תיק התקשורת הוא אחד התיקים החשובים אצל נתניהו. בשנת 2014 אושר "חוק התאגיד"  וכבר עם הקמתו בשנת 2017 גרם נתניהו למשבר קואליציוני סביב דרישתו לסגור את התאגיד. 

גם חה"כ יריב לוין, שיכהן כשר המשפטים, סיפק בעבר שלל התבטאויות נגד מערכת המשפט. לוין מתכנן רפורמה במערכת המשפט. בין יתר השינויים, מעונין לוין בפסילת חוקים רק ברוב מוחץ, שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וביטול הסניוריטי במינוי לנשיא בית המשפט העליון. 

לשר לוין צפויה התמודדות גם עם שופטת בית המשפט העליון אסתר חיות. בעבר הטיחו השניים האשמות האחד בשנייה, בעת שלוין כיהן כיו"ר הכנסת. במאי 2021, גינתה הנשיאה חיות את ההתקפות על מערכת המשפט מצד גורמים בכירים במערכת הפוליטית, בהם לוין וטענה "זה סגנון מביש, לא איגרר לזה".

גם יריב לוין לא נשאר חייב והטיח "מקהלת ההשתקה של ראשי מערכת המשפט עבדה היום שעות נוספות, בניסיון להכשיר את המהפכה המשפטית החדשה. הניסיון לעשות דה לגיטימציה ולהלך אימים על מי שמתייצב בנחישות כדי להגן על הכנסת ועל הדמוקרטיה דינו להיכשל. אמשיך להיאבק על כך שהכרעות באשר לדרכה של מדינת ישראל תקבענה על ידי הציבור, ולא על ידי מספר קטן של שופטים הבוחרים את עצמם בשיטת חבר מביא חבר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים