שיתוף
תגובות
חדשות » לאור ההצלחה במירון: השר פורוש התבקש לפקד על "מבצע אומן"
אומן ראש השנה
לבקשת המל"ל יפקח השר לענייני ירושלים ומסורת ישראל על התיאום במעברי הגבולות מארבע המדינות להן יש גבול משותף עם אוקראינה
ציון רבי נחמן מברסלב באומן | צילום: ברסלב

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, התבקש להוביל עם צוות משרדו את הפיקוח והתיאום על תפקוד מעברי הגבולות במדינות השכנות עם אוקראינה דרכן מגיע ציבור החסידים לשהות בקבר רבי נחמן מברסלב שבאומן בראש השנה.

כחלק מהפקת לקחים מתמשכת של המל"ל מאירועים שונים בשנים האחרונות במהלך הנסיעה השנתית לציון הקדוש באומן, הוחלט לפעול למינוי שר שיתכלל היבטים שונים, בהם טיפול במעברי הגבולות והסדרת הגעתם של הרבבות לאוקראינה.

עוד מבחזית החדשות

לאחר ההצלחה של מתווה הילולת רשב"י במירון, בהובלת השר פרוש, שהתבססה באופן משמעותי על שיתוף הפעולה עם ציבור העולים, פנו אליו מהמל"ל בבקשה שיארגן גם את הנסיעה ההמונית לאומן.

השר פרוש, וצוות משרד ירושלים ומסורת ישראל, קיימו שורה של פגישות בנושא, עם בכירי המטה לביטחון לאומי, משרד החוץ, רשות שדות התעופה, המשרד לביטחון לאומי, משטרת ישראל וגופים נוספים.

במשרד החוץ מודעים לכך שלמרות אזהרת המסע לאוקראינה בעקבות המלחמה, חסידים רבים יסעו בכל זאת לשהות באומן בראש השנה, ויש להיערך לכך בהתאם, כולל בשירות לציבור שיגיע למדינה דרך מעברי הגבול בהיעדר טיסות.

במסגרת הדיונים הראשונים שקיים השר פרוש עם הגורמים הרלוונטיים, סוכם כי מטה משרד החוץ ינחה, כאמור, את שגרירי ישראל בפולין, מולדובה, הונגריה ורומניה, לפנות לשלטונות המקומיים בבקשה לתגבר את מעברי הגבול לאוקראינה בימים שלפני ראש השנה

בכוונתו של השר פרוש למנות פרוייקטור ייעודי, שיהיה בקשר אישי עם כלל ראשי הציבור של קהילות ברסלב הנוהגות לשהות באומן בראש השנה, ויהיה אמון על תיאום מיטבי מול גורמי השלטון הרלוונטיים המרכזים את ההיבטים השונים ברמה המדינית, הביטחונית, האבטחתית והרפואית.

השר פרוש אמר: "אני מברך את גופי השלטון שהשכילו להבין כי רבים מחסידי ברסלב ימשיכו לשמר את המסורת ולנסוע לשהות בציון רבי נחמן מברסלב זיע"א שבאומן בראש השנה, ויש להיערך לכך בתבונה".

עוד מבחזית החדשות

"בברכתם של רבני חסידות ברסלב, אפעל לתאם מול משרד החוץ והגורמים הרלוונטיים האחרים, לוודא כי מי שבוחר לנסוע לאומן, יקבל את השירות המגיע לו. המצב בשטח לא פשוט, וחשוב שהציבור יהיה קשוב להנחיות, בתפילה שנצליח למנוע סכנה לחיי אדם".

"אני מודה לשר החוץ אלי כהן, לראש המל"ל צחי הנגבי ולמנכ"ל משרד החוץ רונן לוי, שנענו לפנייתי בנושא תגבור מעברי הגבול הקרקעיים בין אוקראינה למדינות השכנות ובכוונתי להמשיך ולעבוד עמם ועם יתר הגורמים הרלוונטיים בכדי למלא בנאמנות את השליחות למענם של חסידי ברסלב", סיכם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים