שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כנס היסוד לקריית בית הלוי: שכונה חרדית חדשה בנתיבות
במעמד הרבנים
במעמד חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת שכר שכיר הגאון רבי אריה לוי התקיים בנתיבות מעמד יסוד הקמת ממלכת התורה בנתיבות
כנס יסוד לקריית בית הלוי | צילום: באדיבות המצלם

תחת הכותרת השאפתנית "יסוד הקמת ממלכת התורה בנתיבות – קריית בית הלוי", נערך בקהילה התורנית בנתיבות כנס רב רושם בהשתתפות רבני הקהילה וראשיה, מנהלי המוסדות ובכירים נוספים מהקהילה. מטרת האספה המיוחדת הייתה לדון בהתפתחות הצפויה של העיר נתיבות ובתוכה גם הקהילה התורנית, וביוזמות העומדות על הפרק להרחבת והעצמת הקהילה ובראשם יוזמת הקמת קריית 'בית הלוי'.

גולת הכותרת של האירוע הייתה חשיפת מכתבו הציבורי האחרון של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל, בו הביע את החשיבות המיוחדת שהוא נותן לעיר נתיבות ולחיזוק לומדי התורה בעיר ועודד את יוזמות ההתפתחות העומדות על הפרק להרחבת והעצמת הקהילה ובראשם יוזמת הקמת קריית 'בית הלוי'. 

עוד מבחזית החדשות

"ועתה נתעוררו כמה ממחזיקי התורה שבדור להרחיב גבולותיה על ידי בניית שכונה חדשה בשם 'בית הלוי' ולהביא לתוכה מאות אברכים צעירים מבני התורה סלתה ושמנה של הישיבות הקדושות על ידי מתן סיוע ועזרה גדולה בקניית הדירות הנבנות מתחילתן באופן מיוחד המותאם לצרכי ציבור בני התורה, ובניית מוסדות תורה וחינוך כפי הנצרך, מתוך מטרה להרחיב את גבולות הקודש בקהילה ולאכלס בה עוד כאלף וחמש מאות משפחות בני תורה, ולעשותה למקור השפעה של תורה ויראה לכל הדרום", נכתב במכתב המיוחד.

ומסיים מרן זצוק"ל: "ברכותי שחפץ השם בידם יצלח וכל הבאים לדור במקום תורה הנפלא הזה יראו ברכה בגידול כל צאצאיהם לירא"ש טהורה מתוך בריאות ונחת, וכל העוסקים בדבר נפלא הזה יראו ברכה בעמלם וזכות הציבור מסייעתם".

קריית בית הלוי, שכונה חרדית חדשה בנתיבות

תחושת החשיבות וגודל השעה אפפה את האוויר וניכרה גם ממנעד המשתתפים שייצגו את כל חלקי הקהילה התורנית של נתיבות והשתתפו בכנס הייסוד מתחילתו ועד סופו. את קירות אולם ההתכנסות שעוצב בטוב טעם כיאה למעמד, עיטרה מפת השכונה התורנית ותוכניות ההתפתחות המיידית והעתידית של הקהילה.

האירוע נפתח בעדכון המשתתפים על העומדים מאחורי היוזמה: "גדולי מחזיקי התורה מארה"ב, לקחו על עצמם מיזם מהפכני לטובת דיור לזוגות צעירים. הנדיבים שהתרשמו מאוד מהקהילה התורנית שלנו, בחרו בעיר נתיבות כמקום הראוי לקבוע בו את מקום משכנם של האברכים ובני משפחותיהם. אין ספק שיוזמה זו – שזוכה לתמיכתם של גדולי הדור וראשי הישיבות – תחזק את הקהילה התורנית המקומית, תכניס לכאן משפחות אברכים איכותיות וחשובות ותאפשר גם לבני הקהילה להתרחב ולשפר את מגוריהם ואת חיי הקהילה".

בפני הנוכחים נפרסה כמו מפה חלקה, תכנית מיוחדת ומתוכננת לפרטי פרטים, כיצד יוזמת קריית בית הלוי וכן יוזמות נוספות, ירחיבו את הקהילה בעוד כ-1500 משפחות אברכים בתוך שנים ספורות. זאת לצד הרחבת אפשרויות המגורים ושיפור הדיור לדיירי המקום בני הקהילה התורנית של נתיבות. הנוכחים שמעו את תמיכת גדולי ישראל ועידודם לקידום המהלך.

לאחר דברי הפתיחה והצגת התוכנית, כובד ראש ישיבת שכר שכיר הגאון רבי אריה לוי חבר מועצת גדולי התורה, לשאת דברים. "הגעתי לנתיבות בתור אברך צעיר", שיתף ראש ישיבה שכר שכיר את הנוכחים בחיבור האישי שלו לנתיבות. "מניסיון אישי אני יכול להגיד שנתיבות היא מקום שאפשר לגדול בו בתורה ולהצליח לאיך ערוך. התשתיות שהניחו מייסדי הקהילה והישיבה הגאון רבי יששכר מאיר, מהווים בסיס איתן לפרוייקט בסדר גודל של קריית בית הלוי והרחבת הקהילה עם יוזמות נוספות".

עוד מבחזית החדשות

גם המרא דאתרא הגאון רבי שמואל מונטג, בירך את היוזמה ואמר כי מי שיזכה להצטרף לקהילה התורנית בנתיבות, ימצא בה שפע של מוסדות חינוך איכותיים, ישיבות וכוללים שמפארים את שולחן המזרח של עולם התורה. "ממלכת התורה, היא לא אמירה מן השפה ולחוץ. יש כאן את כל התנאים שמאפשרים לאברך לשבת וללמוד בראש שקט ופנוי".

לצד היותה יוזמה פורצת דרך לחיזוק והרחבת הקהילה, 'קריית בית הלוי' תהיה אבן היסוד להפיכת נתיבות ליעד הבא לפתרון מצוקת הדיור של הציבור החרדי. את נקודת המבט הכלל ארצית של הציבור החרדי, הביא לאספה הרב אליעזר יוטקובסקי מבכירי העוסקים בפתרון מצוקת הדיור של הציבור החרדי. לדבריו "ראיתי יוזמות רבות לאורך השנים, אך זוהי היוזמה הגדולה ופורצת הדרך שנתקלתי בה. נתיבות מהווה יעד אידיאלי מכל הבחינות עבור התפתחות אישית, רוחנית וקהילתית, 'קריית בית הלוי', הולכת ונבנית בצורה יסודית ומתוכננת, כך שצפויה לה הצלחה וסייעתא דשמיא". 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים