שיתוף
תגובות
חדשות » כניעה? ראש הממשלה החליט על הפסקת עבודות הטורבינות בגולן
ראש הממשלה קיבל את המלצת ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה והודיע כי עבודות הטורבינות יפסקו החל ממחר ועד לאחר חג הקורבן | השר איתמר בן גביר התנגד להחלטה
הפגנות הדרוזים בגולן | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הערב (מוצ"ש) להפסיק את העבודות להקמת הטורבינות ברמת הגולן עד לאחר חג הקורבן. וזאת בהמלצת ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התנגד להחלטה ואמר כי לדעתו העבודות צריכות להימשך גם מחר.

לטענת השר בן גביר "העדה הדרוזית חשובה אבל אסור להיכנע לאיומים, בטח לא לכאלה שנשמעו בשבת האחרונה". עוד אמר בן גביר "אני צובט את עצמי כשאני שומע דברים כאלה, שבגלל איומים על "מלחמה" מתכופפים. מה היו אומרים אם נוער גבעות היה מאיים ככה? ומה יהיה ביום ראשון הבא?"

עוד מבחזית החדשות

למרות עמדתו של בן גביר, החליט כאמור ראש הממשלה לא להמשיך את העבודות מחר, במטרה להגיע לשיח עם עם מנהיגי העדה הדרוזית, ולהמשיך בעבודות רק ביום ראשון הבא. במקביל, הנחה ראש הממשלה את הגורמים הרלוונטיים לפעול לקידום פתרונות למצוקת התכנון והדיור בישובים הדרוזים בכרמל ובגליל, "שפוגעת בעדה הדרוזית כולה, לרבות בצעירים משוחררי צה"ל התורמים לביטחון".

כזכור, העבודות לבניית הטורבינות גרמו בשבוע האחרון להפגנות אלימות של התושבים הדרוזים ברמת הגולן. אלפי דרוזים התפרעו והתעמתו עם המשטרה באתר העבודות. המפגינים יידו אבנים וזיקוקים וזרקו בקבוקי תבערה לעבר השוטרים, שהשתמשו נגדם באמצעים לפיזור הפגנות. ההפגנות התרחבו לצמתים ונקודות נוספות בגולן ובצפון, ובמהלך ניסיון השתלטות על תחנת משטרה בגולן נפצעו 27 בני אדם, חמישה מהם קשה.

על רקע ההפגנות האלימות, נפגש השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביום חמישי עם מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השייח' מוואפק טריף, ובתום הפגישה הודיע בן גביר כי העבודות בגולן יימשכו עד ערב חג הקורבן, יפסקו בחג, ויימשכו מיד לאחריו. היום, הודיע ראש הממשלה כי הן לא יתחדשו עד לאחר החג.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים