שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » ככה מנהלים נכון ועד בית
כל דבר שעושים עם שותפים מגיע עם האתגרים הייחודיים לו, אתגרים הנובעים מעצם השותפות. זה נכון בעסקים, כמו גם ביחסי שכנות, וזה נכון מאוד בניהול ועד בית
ניהול ועד בית בבתים משותפים | צילום: PIXABAY

אם אתם גרים בבית משותף, או גרתם בעבר בבניין שכזה, הרי שבוודאי נתקלתם בחלק מהאתגרים הללו. אם הייתם מעורבים באופן ישיר בועד הבית, או אפילו כיהנתם כראש ועד הבית, הרי שאתם מכירים עניינים אלו טוב מאוד.

ניהול בתים משותפים זה תהליך מתמשך הכולל לא מעט אחריות, ולעיתים גם לא מעט לחץ. בבנייני מגורים ובמגדלים מדובר לעיתים קרובות בניהול כספים בקנה מידה גדול יחסי, כספים שאינם שלכם, אלא של כולם, ואפילו שנבחר ועד נציגים שאמור לנהל את העניינים השוטפים של הבניין, כל אחד ואחת מהשכנים, ובעצם כל מי ששילם את דמי הועד החודשיים – רוצה להגיד משהו על כל דבר ועניין.

עוד מבחזית החדשות

מספר דוגמאות לאחריות של ועד הבית

כשמנהלים ועד בית יש לנהל באופן שוטף עניינים שונים ומגוונים:

  • גביית דמי ועד הבית החודשיים
  • גבייה חד פעמית במקרים מיוחדים של תיקון תקלות, שדרוגים שונים וניהול אירועים מיוחדים
  • בדיקות שגרתיות של מתקני הבניין – מערכות האבטחה, המעליות והמנוע, מערכות המים והביוב, החימום וכיו"ב
  • ניהול התחזוקה השוטפת – בעיקר ניקיון ותיקון תקלות קטנות (החלפת נורה שנשרפה, חיבור משהו שהתנתק בחדר המדרגות, וכיו"ב)
  • התנהלות מול הרשויות השונות  – יישום הנחיות ותקנות חדשות– כמו צו לניקוי המקלט והכנתו לשימוש, שדרוג מערך כיבוי האש של הבניין, ונקיטת פעולה מול דוחות ואזהרות כמו הדרישה לניקוי החצר או סילוק אופניים קשורים שלא כראוי וכיו"ב
  • ניהול החניון – במידה ויש חניון לבניין המשותף, עלולים לצוץ אתגרים נוספים הקשורים בחניה עצמה, בכלי הרכב, אורחים התופסים חניה, תאונות בשטח הבניין וכיו"ב.
  • ניהול סכסוכים ואירועים משפטיים בין שכנים, בין חברי הוועד, ובבניינים שונים מול עסקים הפועלים בתחום המבנה, או שכנים סוררים המבצעים עבירות שונות, לא שומרים על כללי הבניין וכיו"ב

היתרונות של עבודה עם חברת ניהול בית משותף

הרשימה הנ"ל היא רק רשימה מקוצרת לחלק מהדברים שתפגשו בניהול בתים משותפים. כאשר קוראים אותה ומהרהרים על כמות העבודה והאתגרים שיכולים עוד לצוץ לאורך הדרך ולאורך השנים, מבינים את הצורך העולה בעבודה עם חברת ניהול לבית משותף.

חברות ניהול מומלצות לבתים משותפים יקחו מכם הרבה מן האחריות על כל אלו, שכן בשורה התחתונה – כל אלו מסתכמים בכסף. כמו הרבה בעיות בעולם המודרני, כמעט את כל הבעיות הנ"ל ניתן לפתור תכף ומיד אם יש את התקציב בקופת הוועד, כלומר אם כולם משלמים, אם יש גביה הדוקה ומעקב שוטף. ניהול פיננסי של ועד הבית הוא הבסיס להתנהלות חלקה בכל עניין שעולה עם השנים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים