שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » כך הפך הצבא האוקראיני למפתח נשק מתקדם
המלחמה באוקראינה
אוקראינה דורשת מהמערב לספק לה נשק וציוד לחימה בזמן שהיא מפתחת אלתורים טובים לא פחות, כמו אפליקציית לחימה ייעודית, רחפני לחימה וחלקי חילוף במדפסת תלת ממד
צבא אוקראינה מכוסה בהסוואה לבנה | צילום: NTV

למרות דרישת אוקראינה מארה"ב ומדינות המערב להעביר לה נשק ואמצעי לחימה מתקדמים עבור המלחמה, נראה כי האוקראינים למדו להסתדר בכוחות עצמם. גורמים אמריקאים חושפים כי לאורך החודשים האחרונים פתחו האוקראינים שורת פיתוחים ואפילו אלתורים , שבממקרים מסוימים אף היו עדיפים על הנשק המתקדם שקיבלו.

כך לדוגמה, הצליחו האוקראינים לפתח מערכת ייחודית המסייעת לכוחות הלוחמים בשדה הקרב לדייק את הפגיעות במטרה. המערכת הנשענת על תמונות לוויין ומודיעין בזמן אמת, פותחה באופן ביתי ועצמאי על ידי כמה מומחים אוקראינים. רשת CNN דיווחה כי גורמי צבא אמריקניים סבורים שמדובר באמצעי לחימה קריטיים עבור מאמץ הלחימה של הצבא האוקראיני.

עוד מבחזית החדשות

מעבר לעובדה שהמערכת מגלה יעילות גבוהה ומסייעת לשפר את הפגיעות במטרות בשטח, מדובר באפליקציה פשוטה שניתן להתקין על טאבלט, מחשב או אפילו סמארטפון. בשל כך, קל יחסית לעדכן ולשדרג אותה, כמו גם לתקן תקלות במהירות, היא גם ניתנת לשימוש על ידי משתמשים רבים בו זמנית בזמן אמת.

פיתוח נוסף נוגע ללחימה האווירית. צבא אוקראינה "גייס" מאות ואלפי רחפני פלסטיק פשוטים וקטנים שנמצאים בהישג יד בכל חנות מתאימה, או אפילו בהזמנה ברשת. רחפנים "תמימים" אלו הופכים לנשק קטלני כאשר מחמשים ומציידים אותם ברימונים ופצצות שניתן להטיל מן האוויר על הכוחות הרוסיים בשטח. בצבא האמריקני טוענים שאותם רחפני נפץ יעילים יותר מרחפני ה-Switchblade300 שהועברו אליהם במיוחד.

בנוסף, מזה תקופה ארוכה מדפיסים באוקראינה חלקי חילוף וכיבי ציוד שחסרים לכוחות השטח, באמצעות מדפסות תלת ממד. בין היתר מסייעות ההדפסות התלת ממדיות לייצר חלקי חילוף גם לרכבים כבדים של הצבא האוקראיני.

אוקראינה הצליחה אפילו לפתח בכוחות עצמה טיל נגד ספינות, הטיל מסוג "נפטון" פותח על בסיס טיל סובייטי ישן, ויעיל לטווח של כ-300 ק"מ. הטיל מסייע לצבא אוקראינה בלחימה הימית עם צי הים הרוסי.

עוד מבחזית החדשות

גם חודשי הלחימה הארוכים הם כעין "מעבדה צבאית" של שיעורים בתורת הלחימה המודרנית. אתמול צוטט ג'וזף וו, שר החוץ של טייוואן, ברשת CBC, שאמר כי "סין לומדת לקחים ושיעורים מהפלישה הרוסית לאוקראינה" עבור פלישה עתידית שלה לטייוואן. לדבריו, סין לומדת את את האתגרים המערכתיים של רוסיה ומחפשת פתרונות לבעיות דומות, לפני שתחליט על פלישה לטייוואן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים