שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » כך המשטרה נערכת להפגנת השמאל במוצאי שבת
המשטרה: "לא נאפשר שימוש בסמלים נאציים במהלך ההפגנה" | השר בן גביר נכח בהערכת המצב המשטרתית בבאר שבע | חופש ההפגנה ינתן לכל אזרח, אך אם יחרוג מהחוק ייעצר
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

ההפגנה הצפויה במוצאי שבת בכיכר הבימה בתל אביב, תהיה שעת מבחן למשטרת ישראל ולהתייחסותה כלפי המפגינים. למרות שהמארגנים הבטיחו שזו לא תהיה הפגנה פוליטית, ינאמו בה ככל הנראה ציפי לבני, איילה פרוקצ'ה, אבי חימי ואורה פלד נקש. בנוסף, הם קראו לראשי המפלגות להגיע לכיכר הבימה ולהשתתף בהפגנה ככלל האזרחים.

בהפגנות עד היום, האחראי בפועל היה מפקד המרחב, אולם הפעם האחראי יהיה ניצב עמי אשד, מפקד מחוז תל אביב, אך גם מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי יהיה שותף לכל מהלך שכן השר הממונה יבחן את התנהלות המשטרה בהפגנה.

עוד מבחזית החדשות

בניגוד לפרסומים על אלפי שוטרים שיאבטחו את הההפגנות, מדובר במאות שוטרים בלבד. בתדרוך לקראת ההפגנה הורה מפכ"ל המשטרה על איפוק סובלנות והכלה של המפגינים, כאשר מטרת הכוחות הינה לאבטח את האירוע ולשמור על הסדר הציבורי.

מפכ"ל המשטרה, נפגש שלשום עם הרמטכ"ל והשר לשעבר בוגי יעלון וד"ר אליעד שרגא. לאחר המפגש אמר יעלון כי: "השר לביטחון לאומי נראה יותר כמו השר לכאוס לאומני, ומנסה להנחות את המשטרה באופן שלא נראה בעבר. אין סיבה לדבר על מכת"זיות במקום שבו זה לא קרה מעולם ולא אמור לקרות. לשמחתי המפכ"ל מבין את זה".

לעת עתה נראה כי הסערה סביב ההפגנה, תגרום להגעה של אזרחים רבים והרחובות הסמוכים לכיכר הבימה יסגרו במוצאי שבת. מארגני ההפגנה הודיעו כי צומצמה רשימת הדוברים בעצרת. וכי פוליטיקאים מכהנים לא יישאו דברים. כל הנואמים יקראו להגן על הרשות השופטת כתנאי בסיסי והכרחי לשימור מדינת ישראל כדמוקרטיה שומרת חוק.

מארגני ההפגנות אמרו כי: ״תוכנית נתניהו להפיכה משטרית שמבוצעת על ידי השר לוין היא ביטול מוחלט של הדמוקרטיה הישראלית והפיכתה לדיקטטורת נתניהו. מדינת ישראל נבנתה עבורנו, האזרחים והאזרחיות, לא כעיר מקלט לנאשם בפלילים. בשבת הקרובה יקום העם על רגליו ויעצור את ההפיכה המשטרית״.

עוד מבחזית החדשות

תא"ל במיל' אסף אגמון, ממארגני ההפגנה הגיב לדברי השר בן גביר בימים האחרונים: "עבריין מורשע בתמיכה בטרור משסה את המשטרה באזרחים פטריוטים שנלחמים על הדמוקרטיה. עלילות הדם של בן גביר וההסתה נגד המפגינים לא ירתיעו אותנו ולא יטשטשו את האמת, ההפיכה המשטרית תיתקל בהתנגדות אזרחית שטרם נראתה, בהתאם לחוק. אין סימטריה. ההסתה והאלימות הפוליטית מגיעות תמיד מצד ימין".

על האפשרות בשימוש במכתז"יות, אמר אגמון: "הבקשה מהמשטרה להפעיל כוח ומכת"זיות נגדנו היא פקודה בלתי חוקית בעליל. אנו קוראים למשטרה להימנע משחזור האלימות שהופנתה כלפינו במחאת בלפור, במהלכה מפגינים, וביניהם אנוכי, הוכו על ידי שוטרים, וקצין בכיר, ניסו גואטה, הורשע בתקיפת מפגינים וממשיך לשרת במשטרה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים