שיתוף
תגובות
דעות » כיסאולוגיה מול אידיאולוגיה
זירה פוליטית:
ההודעה שיצאה בבוקרו של יום ראשון לאחר פגישת המשא ומתן הארוכה של נתניהו וגנץ, רמזה כי המשא ומתן לקראת סיום וכי הצדדים התגברו על הפערים, אולם מאז נראה היה כי הצדדים קיבלו רגליים קרות
נתניהו במליאת הכנסת | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

לאחר המפץ שהתרחש בסוף השבוע שעבר (והפך בתוך שעה את הטורים הפוליטיים של עיתוני סוף השבוע ללא רלוונטיים, י.ב.) נראה היה כי הליכוד אכן עשה את הבלתי יאומן וזכה במושכות השילטון לתקופה נוספת. אולם לצד זאת, נראה כי המהלך דרש מהליכוד לוותר על ערכים מרכזיים שהיו בליבת הקמפיין.

שמירה על הכסאות אין. ערכים ואידיאולוגיה אאוט.

ההודעה שיצאה בבוקרו של יום ראשון לאחר פגישת המשא ומתן הארוכה של נתניהו וגנץ, רמזה כי המשא ומתן לקראת סיום וכי הצדדים התגברו על הפערים, אולם מאז נראה היה כי הצדדים קיבלו רגליים קרות. בכחול לבן חזרו בהם מהדרישה לתיק החוץ ובמקומה החליטו ללכת ישר על הראש של ליצמן ודרשו את תיק הבריאות. בנוסף, נבהלו פתאום מהאפשרות שיולי אדלשטיין יחזור לתפקידו כיו"ר הכנסת ודרשו שח"כ אחר יקבל את התפקיד. מנגד גם בליכוד עשו סיבוב פרסה ונזכרו לפתע בערכי הימין שנדחקו הצידה לאחר הבחירות כמו חוק הסיפוח. ההערכה הרווחת בקרב הפרשנים היא כי סיבוב הפרסה הערכי לא קרה מעודף ערכים אלא מלחץ אדיר שהופעל על ראש הממשלה מצד גורמים בימין.

גורמים המעורבים במשא ומתן מספרים לנו שהליכוד לא ממהר לשום מקום. הזמן משחק רק לטובתו. כחול לבן המפורקת יורדת בכוחה בכל יום שעובר ואם לא די בכך, המונה מתקתק והמנדט של גנץ לקראת סיום. לאור חולשת כחול לבן לא נתפלא אם בזמן שאתם קוראים את הטור יסולקו המכשולים ותחול התקדמות משמעותית לקראת הקמת הממשלה.

תיקי ימינה

במידה שאכן תקום פה ממשלה ולמשחקי הכס החדשים יצטרפו שחקני כחול לבן, ברור כי כמות התיקים שבידי הליכוד והימין תקוצץ. בימים האחרונים נשמעו זעקות שבר מצד גורמים במפלגת ימינה שהאשימו את נתניהו בבגידה בשותפיו ואף פיזרו איומים על עתיד הבלוק. נראה היה שראשי ימינה שכחו לרגע את גודלה המצטמק של מפלגתם. "אבל תראו איך נתניהו נלחם בשביל ליצמן ואותנו הוא מפקיר" הם טענו, אז נכון, משיבים גורמים בליכוד. נתניהו אכן נלחם עבור ליצמן על תיק הבריאות, אבל הסיבה לכך פחות קשורה לקשר האישי ההדוק שקיים בין השניים, אלא יותר לכך שהדחה של ליצמן מתפקיד שר הבריאות עלולה להיתפס בציבור כהודאה בצדקת הקמפיין הנגטיבי של כחול לבן בנושא הבריאות. לזה נתניהו לא יכול להסכים. (אם כי לא מן הנמנע שלמחלתו של ליצמן תהיה השפעה על נטישת תיק הבריאות. י.ב.)

גורם בליכוד ששוחחנו איתו בעניין האדים מכעס כשהעלנו בפניו את טענות 'ימינה'. "הם לא מתביישים?" הוא כמעט צעק, "הרי הם עשו לנו את המוות בהגשת הרשימות, ומה עם הסחיטה באיומים של 3 תיקים כל כך בכירים? אנחנו לא שכחנו את זה, אז שיסתכלו במראה לפני שהם מאשימים אותנו בבגידה". את האמת? יש צדק בדבריו.

כאזרח מן השורה קשה שלא להתפעל מהתפקוד של נפתלי בנט כשר הביטחון. נפתלי בנט מסתמן כשר החכם והיצירתי שחושב קדימה ומתנהל מעולה בפרט במשבר הקורונה. דווקא בגלל זה קצת צורם לשמוע בתקופה זו את התדרוכים שלו נגד משרד הבריאות והממשלה, נפתלי, לא כך הדרך!

אגב, מי זוכר כמה מנדטים יש למפלגה שמחזיקה כעת בשלושת התיקים הבכירים – הביטחון, החינוך והתחבורה? רמז: יש לה פחות מנדטים מיהדות התורה.

אדישות מול צביעות

ההסתה נגד המגזר החרדי נמצאת בימים אלו בשיאה. אי אפשר להתעלם מאנשים מסויימים ששכחו את ההלכה שפיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה. ו"ונשמרתם" בשבילם זה לא יותר מהמלצה. הם אכן ראויים לכל גינוי, אבל מנגד קשה שלא להתקומם מול צמאי הדם בתקשורת שלא מפספסים שום הזדמנות ומתנפלים על המיקרופונים בהסתה בלתי פוסקת נגד כל הציבור החרדי. תפסיקו להכליל! האם השתלחתם באותה ארסיות גם כשהתפרסמו התיעודים המטרידים מהצבא? האם אתם מרשים לעצמכם לדבר כך גם כלפי הציבור הערבי? ולגופו של עניין, אפילו בקרב המיעוט החרדי שלא נזהר מספיק, אצל רובו המוחלט אין רצון לעשות 'דווקא', אלא בעיקר חוסר מודעות וניתוק מאמצעי התקשורת. הם פשוט לא מבינים את חומרת המצב. טוב עשה משרד הבריאות שהקצה משאבים להסברה בציבור החרדי, רק חבל שזה נעשה מאוחר מידי.

שורה לסיום: אם יש מסקנה שניתן להסיק כבר עכשיו מהמצב בבני ברק, היא שמוטב שראשי כולל ישארו בכולל, בזה אתם יותר מוצלחים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים