שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » כהנא מקדם גם "רפורמה" לפרצות בתחום הגיור
ממשלת ההרס
השר כהנא יבקש להעביר "רפורמה" בתחום הגיור, שתאפשר פרצות גם בתחום זה, כשמטרתו המסוכנת היא לאפשר גיורים שאינם בשליטת הרבנות הראשית
תגיות:
מתן כהנא | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

ההרס נמשך: השר לשירותי דת מתן כהנא עובד בימים אלה על רפורמה נוספת בתחום יחסי הדת והמדינה. ב'כאן חדשות' דווח כי השר כהנא יבקש להעביר "רפורמה" בתחום הגיור, שתאפשר פרצות גם בתחום זה, כשמטרתו המסוכנת היא לאפשר גיורים שאינם בשליטת הרבנות הראשית. על פי הדיווח, מהלך מסוכן זה נמצא בשלבי תכנון מתקדמים, וקיים סיכוי שיוצג לציבור כבר בשבועות הקרובים.

יועצו של כהנא, שי ויצמן, אמר בראיון ל'כאן רשת ב' כי "זה על הפרק – לפי ההסכם הקאולציוני רבני עיר יחזרו לגייר, כמו שהיה בשנות ה-90. על הגיור ממונה משרד ראש הממשלה, אך כל הגורמים כבר שוקדים על המלאכה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בתגובה לכוונתו של השר לשירותי דת מתן כהנא לפגוע גם במערך הגיור: "חבל שהשר כהנא מתכוון להרוס את מערך הגיור, אחרי שהוא מקלקל את מערך הכשרות. גם אני בעד תיקונים ושינויים שנועדו לשפר את השירות לאזרח, אך מה שהשר מתן כהנא עושה זה לשפוך את התינוק עם המים, זה לפגוע במערך הכשרות, זה לפגוע במערך הגיור ולגרום לכך ששום יהודי שומר תורה ומצוות לא יוכל לסמוך על מערכים אלה".

ח"כ ינון אזולאי אמר בראיון לריזל ולפידות ב'קול ברמה' על רפורמת כהנא שפורסמה אתמול: "ברגע שליברמן צייץ ושיבח את התוכנית זה אומר הכל. מתן כהנא נמצא במפלגה שהבטיחה לשמור על היהדות ולדאוג לחרדים, הפך להיות חלק מהמשחק שמשתמשים בו על מנת להכות. במקום לטפל בקרונה הדבר הראשון שהם עושים זה להכות ביהדות ובדת".

"רפורמת הכשרות של מתן כהנא תהווה פגיעה קשה בחוק הונאת הכשרות משנת 80 שבא למנוע הונאות ובעיות בנושא הכשרות. הרפורמה שלו תביא לפריצה חמורה בכל נושא הכשרות, יתחילו להכניס רבנים רפורמים שיתנו לנו כשרות. זה רציני? הם יכולים לתת לנו כשרות? מתן כהנא כנראה שכח איפה הוא נמצא. תתעורר אנחנו במדינה יהודית. צריך לעשות הכל אבל הכל על מנת למנוע את הרפורמה הזאת".

בדיון הועדת כספים הוסיף אזולאי: "אתמול פורסמה תוכנית הונאת הכשרות של השר מתן כהנא ביחד עם שר האוצר ליברמן. התוכנית הזו היא בעצם עוד פגיעה חמורה ביהדות, יש קורונה, יש עסקים שקורסים, ענף תיירות שזקוק לסיוע, יש הרבה דברים מה לטפל. תפסיקו להתעסק רק בנושא הדת. תשאירו לנו את המדינה היהודית שלנו בלי כל מיני רפורמות למינהם".

בראיון לאמיר איבגי ב'גל"צ' הויף הח"כ הש"ס כי "כשרות היא אחד הדברים שמסמלים את היותנו מדינה יהודית, אם פוגעים בכשרות – פוגעים במדינה היהודית. לא נוגעים במערכת המשפט על אף שיש לא מעט ליקויים. מבחינתם זה דבר קדוש. מבחינתנו הכשרות הוא ערך עליון שלא נאפשר לחלל ולהוזיל אותו. מי שחושב שזה יוזיל את המחירים שיסביר מדוע מאז הקמת תאגידי המים מחיר המים רק עולים".

ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה מתח ביקורת על "הרפורמה" במערך הכשרות בריאיון לרשת ב: "כשרות ובריאות זה אותו דבר. מבחינתנו אדם שלא אוכל כשר – זה מוות רוחני. אומרים הרבנות תפקח מלמעלה. אם מתן כהנא לא סומך על הרבנות כרבנות, איך הוא סומך עליה כפיקוח?"

מפלגת הציונות הדתית בתגובה לרפורמת הכשרות שהציג אמש השר כהנא: "לא מתקנים בשבירה. מערכת הכשרות הממלכתית במדינת ישראל זקוקה לתיקונים. לכן חברי הכנסת של הציונות הדתית הגישו בכנסות הקודמות מספר חוקים יסודיים לתיקון המערכת".

"הרפורמה שהוצגה אמש עסוקה בפירוק מערכת הכשרות הממלכתית בישראל שהיא אחד מהביטויים להיותה של מדינת ישראל מדינה יהודית. שינויים ותיקונים בנושא חשוב ומורכב כל כך חייבים להיעשות תוך התייעצות והסכמה עם הרבנות הראשית ועם גדולי הרבנים, מה שלא נעשה ולא יכול היה להיעשות בסד זמנים קצר כל כך".

"בימים הקרובים נתייעץ עם רבני הציונות הדתית ונגבש דרכי פעולה להתמודדות עם הנזקים שהשר כהנא והממשלה מאימים ליצור בשירותי הדת ובזהות היהודית של מדינת ישראל. הציונית הדתית תמשיך לשאת בגאון את היהדות הממלכתית במדינת ישראל ותתקן את הדורש תיקון לא בשבירה אלא בחיזוק של הרבנות הראשית ושירותי הדת הממלכתיים".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, על רפורמת הכשרות: "במדינה היהודית שלנו צריכה להיות ודאות כשרואים תעודת כשרות. אסור להפוך את זה לעסק פרוץ ולהטעות את הציבור. אני מתפלא על השר כהנא שלא מכיר את הכלל: "היוצא מן הטמא, טמא". עם ליברמן אתה עושה מהפכה בכשרות? השתגעת?? מה הלאה, מהפכה של שאשא ביטון בבריאות: תארי ד"ר יינתנו גם לרופאי אליל?"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים