שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » כאוס קורונה בסין לאחר הסרת ההגבלות: בהלת קניות וצפי למיליון מתים
שבוע לאחר ההקלה הפתאומית במדיניות "אפס קורונה", סין חווה התפרצות קשה, חשש שמיליון ימותו בה | תורים ארוכים מחוץ למרפאות, אנשים רוכשים כמויות אדירות של תרופות
קורונה בסין | צילום: Graeme Nicol, שאטרסטוק

ההקלה הפתאומית במדיניות "אפס קורונה", שבוע לאחר שהסירה סין את הגבלות הקורונה באופן פתאומי, וביטלה את מדיניות ה"אפס קורונה", מדווחים אמצעי התקשורת בסין על התפרצות קשה של קורונה עם צפי לכמיליון מתים בחודשים הקרובים.

לאחר המחאות ההמוניות, השתנו באופן דרמטי תקנות הקורונה בסין. שירותי הבריאות מיהרו לחסן את האוכלוסיות החלשות שכן גם ארגון הבריאות העולמי העלה חשש שאוכלוסיית המדינה, שעומדת על 1.4 מיליארד, לא חוסן כראוי.

עוד מבחזית החדשות

כזכור, ביום רביעי שעבר החלו בסין לבטל את בקרת ה"אפס קורונה" והורידו את דרישות הבדיקה הקפדניות כמו גם את כללי ההסגר שגרמו לחרדה לעשרות מיליוני תושבים ופגעו בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

יחד עם זאת, מנהל ארגון החירום של ארגון הבריאות העולמי, מייק ראיין, טען בתדרוך לעיתונאים בז'נבה כי ההתפרצות החלה הרבה לפני החלטת הממשלה לבטל את ההגבלות. לדבריו "יש טענה לפיה סין הסירה את ההגבלות ופתאום המחלה יצאה משליטה" לטענתו "המחלה התפשטה באופן אינטנסיבי כי אני מאמין שאמצעי הבקרה כשלעצמם לא עצרו את המחלה" דובר משרד החוץ הסיני, וואנג וונבין, טען כי לסין יש "יתרונות מוסדיים" להילחם במגפה. וכי "בוודאי שנוכל לעבור בצורה חלקה את שיא המגפה",

בינתיים נראה כי בסין שורר כאוס מוחלט  ופאניקה בימים האחרונים. תורים ארוכים משתרכים מחוץ למרפאות ברחבי המדינה ואנשים רוכשים כמויות אדירות של תרופות וערכות בדיקה לקורונה. בסרטון שעלה ברשתות החברתיות נראו מספר אנשים בבגדי חורף עבים מחוברים לעירוי תוך ורידי כשהם יושבים על שרפרפים ברחוב, מחוץ למרפאה במרכז מחוז הוביי.

הרשויות בסין ביקשו מהאזרחים להימנע מלהגיע לבתי החולים אם הם סובלים מתסמינים קלים, כדי שהצוותים הרופאים יוכלו לטפל בחולים שמצבם קשה יותר. אנליסטים ב-Eurasia Group טוענים כי מדיניות ה"אפס קורונה" עלולה לגרום לסין לשלם מחיר כבד עבור הגנה על האוכלוסייה שעכשיו חסרה "חסינות עדר" ושיעורי ההתחסנות בקרב הקשישים נמוכים. לדברי האנליסטים "הרשויות נתנו למקרים בבייג'ינג ובערים אחרות להתפשט עד לנקודה שבה חידוש ההגבלות, הבדיקות והמעקב לא יהיו יעילים במידה רבה בהשגת שליטה בהתפרצות"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים