שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » כאוס בנתיבי איילון: מפגינים התפרעו בתגובה להתפטרות עמי אשד, מפגין נדרס
תיעוד נרחב
הפגנות מחאה בתל אביב ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ בעקבות התפטרות מפקד מחוז תל אביב עמי אשד, שהאשים מוקדם יותר: "הודחתי על רקע פוליטי בשיחת טלפון"
עימותים בין המשטרה למפגינים | צילום: דוברות המשטרה

מתנגדי הרפורמה המשפטית הפגינו הערב (רביעי) בתל אביב, בעקבות פרישתו של מפקד המחוז ניצב עמי אשד, שהודח מתפקידו על רקע יחסו להפגנות. המפגינים הציתו מדורות וחסמו את נתיבי איילון לשני הכיוונים. כוחות משטרה, בהם גם פרשים ומכת"זיות, ניסו במשך שעות לפנות את המפגינים מהכביש, ללא הצלחה.

ההתפרעות בנתיבי איילון | צילום: דוברות המשטרה

מעצר מפגין במהלך ההפגנה בנתיבי איילון | צילום: דוברות המשטרה

נתיבי איילון הערב | רשתות לפי סעיף 27א'

במהלך חסימת נתיבי איילון התרחש אירוע חריג, כאשר נהג רכב המשיך בנסיעה ופגע באחד המפגינים, שנפצע באורח קל. כוח משטרה עצר את הנהג הפוגע.

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי התעמתה עם שוטרים בנתיבי איילון. "תפסיק לדחוף באלימות", תועדה מיכאלי צועקת לעבר שוטר.

בהודעת ראשי המחאה נכתב: "הרגע התרחשו פיטורים דיקטטורים של עמי אשד. כוח קפלן יוצא בשעה 20:00 לקפלן. מפקד מחוז תל אביב של המשטרה, עמי אשד, פוטר על רקע פוליטי על ידי בן גביר כי סרב לשבור למפגינים עצמות, כך לדבריו. זה מצטרף לקידום חוקי הפיכה בקצב מסחרר! פירוק לשכת עורכי הדין, עילת הסבירות וחוקי הפיכה נוספים על השולחן".

המפגינים באיילון | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, הודיע אחר הצהריים על פרישתו מהמשטרה, לאחר שהודח מתפקידו במחוז תל אביב. אשד האשים בהצהרה שמסר לתקשורת הערב במטה המחוז בתל אביב כי הרקע לפיטוריו פוליטי.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את אשד בתגובה ואמר: "הדברים שלו מוכיחים שבמשטרת ישראל שירת ניצב פוליטי על מדים. מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו כמועמד בבחירות הבאות במפלגת שמאל".

עוד מבחזית החדשות

עימותים בין המשטרה למפגינים | צילום: דוברות המשטרה

בהצהרתו לתקשורת אמר אשד "ב-9 למרץ השנה, בשעה שמחוז תל אביב התמודד עם הפגנת אלפים ברחבי העיר, הודחתי מתפקידי על רקע פוליטי בשיחת טלפון",. "בימים האחרונים, קיבלה ההדחה הפוליטית שלי תוקף פרוצדורלי במסווה של סבב מינויים מיותר. שלושים ושלוש שנות שירות במדים, מהתובעניים שבתפקידים הקיימים במשטרת ישראל, כשאני על קו הסיום בהתמודדות על תפקיד המפכ"ל, ירדו לטמיון באחת. וכל זאת, בשל הסיבה הפשוטה: שעמדתי על כך שהשוטרים שלי יפעלו כחוק".

"בגב זקוף ובראש מורם, אני משלם מחיר אישי כבד מנשוא, על הבחירה שלי למנוע מלחמת אחים", הוסיף ניצב אשד. "אני מודה כאן לפניכם על החטא הנורא, החטא בכך, שלא יכולתי לעמוד בציפיות הדרג המיניסטריאלי, שכללו שבירת הכללים, הנהלים, הסדר הארגוני והתערבות בוטה בקבלת החלטות ושיקול הדעת המבצעי. יכולתי בקלות לעמוד בציפיות האלה, להפעיל כוח לא סביר ולמלא את המיון באיכילוב בסוף כל הפגנה בתל אביב".

עוד הוסיף אשד: "יכולנו לפנות את איילון תוך דקות ספורות, במחיר נורא של שבירת ראשים וריסוק עצמות, במחיר של ניפוץ האמנה שבין המשטרה לאזרחי המדינה. כל ימי כמפקד, חינכתי דורות של שוטרים, להכיר במגבלות הכוח, לרסן את הכוח, לשמור מכל משמר על החוזה שלנו מול הציבור, להגן על הברית הקדושה שלנו מול האזרח. התעקשתי במהלך המחאה פעם אחר פעם, שמחוז תל-אביב בפיקודי, יוכיח שאפשר אחרת, שאפשר וחייב – גם לאפשר מחאה וגם לקבוע לה גבולות ברורים על פי החוק".

עוד מבחזית החדשות

בתגובה אמר השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בהצהרה שנשא הערב בכנסת כי: "היום ראינו חציית גבול מסוכנת עליה התרענו חודשים רבים. חלחול של פוליטיקה לשורות הבכירות ביותר בישראל וכניעה מוחלטת של קצין במדים לבכירים פוליטיים בצד השמאלי של המפה".

"כן זה בהחלט נכון, נבחרנו כדי להוביל מדיניות שיוויונית בהפגנות ולא משטרה אחת למתנחלים, חרדים, אתיופים שכאשר הם חוסמים כביש, פועלים כלפיהם בנחישות, מפעילים אמצעים, עוצרים אותם עד תום ההליכים, ואילו משטרה שניה לאנשי שמאל שכאשר 10 מהם חוסמים את איילון, סוגרים את הנתיבים במשך שעות בשביל אותו קומץ מפר חוק".

עוד הוסיף השר ואמר: "כן אני אומר בצורה ברורה: נבחרנו כדי להוביל רפורמה שכבר התחלנו בה. רפורמה בכלי הנשק כאשר עד היום שחררנו 18 אלף נשקים כדי לאפשר לעם ישראל להגן על עצמו וכמו שראינו אתמול, אזרחים מצילים חיים באמצעות אותם כלי נשק. כן אני מאשר – נבחרנו כדי לשפר את התנאים של השוטרים, הוספנו משכורות, הוספנו תקנים שעכשיו המשטרה יכולה למלא, הבאנו תוספת תקציב חסרת תקדים של תשעה מיליארד ש"ח לחזק את המשטרה. כן אני מצהיר, נבחרנו כדי להקים את המשמר הלאומי, והעברנו את חוק הנשק, נעביר גם את חוק הפרוטקשן וחוקים נוספים שיאפשרו משילות ומשטרה חזקה".

לסיום אמר השר בן גביר: "הדברים של עמי אשד הערב מוכיחים שבמשטרת ישראל שירת ניצב פוליטי על מדים, איחלתי לו הצלחה בבחירות ואני מאחל לנו שנצליח במשימה לחזק את המשטרה ולעמוד באתגרים הגדולים שלפנינו".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את "ההדחה" ומסר כי: "ניצב עמי אשד, בן לניצולי שואה, לוחם צה"ל ומשרת במשטרת ישראל 33 שנה. שלושה עשורים הוא שרת, תחת ראשי ממשלות, שרים ומפכ"לים מעולם לא קראו לו פוליטי, מעולם לא זלזלו במקצועיות ובמסירות שלו. הוא הכשיר ופיקד על שוטרים רבים ואהוד מאוד על פקודיו לאורך השנים".

עוד הוסיף לפיד: "אני מצדיע לניצב אשד ומודה לו בשם עם ישראל על לילות ארוכים שהוא נשאר ער כדי שהאזרחים ישנו בשקט. תגובתו של בן גביר מבהירה שזו רק ההתחלה, ככה נראית תחילתה של דיקטטורה. ככה נראה אובדן דרך. חרפה לאומית".

הצטרפו ועקבו אחר

7 תגובות

  1. לא רבותי, עמי אשד הוא לא הסיבה
    הרפורמה משפטית היא לא תירוץ
    האנרכיסטים רוצים לשרוף את המועדון ללא סיבה מוצדקת .
    הם רוצים שלטון בכח ולא בקלפי.
    הגיע זמן לחוקק כל התוכנית המקורית של יריב לוין ולהתחיל בחוק היועמ"ש דחוף בהול.

  2. השערורייה שכמה אלפי אנרכיסטים אלימים
    משתוללים ברחובות
    ורומסים את זכויות שאר האזרחים

    צריכה להפסק

    ועוד החוצפה לקרוא לזה דמוקרטיה

  3. זבלה של תקשורת ,זבלה של מפקדי משטרה ,אני הייתישובר את העצמות לכל מפגין שמאלני או ימני ,אין להפגין ללא אישור .חוק זה חוק .אין זכויות יתר לאנרכיסטים ,צריך להעמיד לדין את מפקד מחוז תלאביב על העלמת עין אתמול בערב

  4. לא יעזור לכם עשיתם הפגנה והנוכל עדין פוטר ממשלת ימין לנצח

סגור לתגובות.

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים