שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » כאוס בנתב"ג: "זה ייגמר באסון" מתריעים המפגינים
אלפים מפגינים מחוץ לטרמינל | יותר מ-1,000 שוטרים נמצאים במקום והודפים מפגינים שמנסים לפרוץ לטרמינל 3 | מעל 70 עצורים מתחילת היום
שלט הכוונה לנתב"ג | צילום: Leonard Zhukovsky, שאטרסטוק

אלפי מפגינים הגיעו היום (שלישי) למחות מחוץ לטרמינל בנמל התעופה בן גוריון, כחלק מיום השיבוש נגד ההתקדמות בחקיקה המשפטית. בעקבות העומס הרב, סגרה המשטרה את אזור הטיסות הנכנסות בטרמינל 3 לכניסת רכבים, יותר מ-1,000 שוטרים נמצאים במקום בניסיון להשליט סדר. כמה מפגינים נעצרו. מתחילת היום נעצרו לפחות 66 מפגינים בהפגנות ברחבי הארץ, 9 נפצעו – בהן שוטרת.

בעקבות האלפים בנתב"ג קיימת צפיפות ודוחק רב סמוך לתחנת הרכבת. במקביל, שוטרים הודפים מפגינים שמנסים לפרוץ לתוך אולם הנוסעים, עימותים אלימים התפתחו במקום. המשטרה קראה למפגינים לפנות מרחב כדי שיהיה מקום בשטח המחאה".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיע למוקד המחאה בקפלן והתייחס להפעלת הכוח של השוטרים נגד המפגינים: "חמור מאוד, צריך לעצור את זה. להפעיל מינימום כוח ולא מקסימום".

14:39 – מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיע לנתב"ג. במקום פרוסים קרוב לאלף שוטרים, שמנסים למנוע מהמפגינים לשבש את הטיסות הבין לאומיות. .

לפני תחילת ההפגנה בנתב"ג, אמרו במשטרה כי "מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון אישר בחתימתו את התנאים לקיום המחאה בנתב"ג הצפויה היום וזאת בהתאם לייחודו של נמל התעופה והסכנות הצפויות בעת התרחשות אירוע חירום בשטחו. במסגרת התנאים, מיקום המחאות נקבע ע"י מנהל רשות שדות התעופה ויהיה באזור טרמינל 1".

עוד מבחזית החדשות

הבוקר הודיעה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, כי היא מאשרת את ההפגנות בנתב"ג. בתשובתה לממשלה כתבה היועמ"שית כי: "נתב"ג הוא מרחב ציבורי – במקומות שבהם יש גישה לכל אחד מהציבור, ועל כן לכל אדם הזכות לחופש הביטוי וההפגנה גם במרחב זה. בצד האמור יש לקחת בחשבון את הייחודיות של נתב"ג".

"בהתאם למערך החקיקה הקיים, למנהל רש"ת או לגורם אחר אין סמכות על פי דין למנוע כניסה של אנשים לתוך שדה התעופה רק על בסיס העובדה שאינם נושאים כרטיס טיסה לאותו יום.

עוד כתבה היועמ"שית כי: "הזכות להפגין תוגבל רק כאשר יש הסתברות קרובה לוודאי לפגיעה קשה ורצינית בסדר הציבורי. יש לאפשר למשטרה ולרש"ת מרחב פעולה ליישם את האיזונים האמורים בשים לב לנסיבות הקונקרטיות ולפעול בהתאם לשיקול דעתם המקצועי והמבצעי כפי שנעשה עד כה".

גורם בכיר בממשלה הגיב למכתב היועמ"שית ואמר כי: "חוות הדעת של הייעוץ המשפטי מכשירה את הפיכתם של אזרחי ישראל לבני ערובה של מיעוט קיצוני. היא קובעת סטנדרט חדש לפיו הפגנות לתמיכה בעמדתה האישית גוברות על חופש התנועה מהארץ ואליה, תוך פגיעה בלתי מתקבלת על הדעת במאות אלפי משפחות ששילמו במיטב כספן עבור חופשה שחיכו לה זמן רב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים