שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יש עתיד עתרה לבג"ץ נגד חוק בן גביר: הפך את המשטרה לגוף פוליטי
חברי הכנסת מיקי לוי ויואב סגלוביץ שניהם ניצבים בדימוס, עתרו לבג"ץ נגד החוק לתיקון פקודת המשטרה | לטענתם "יש פה כוונה ברורה להפוך את משטרת ישראל לגוף פוליטי"
ח"כ יואב סגלוביץ' | צילום: דני שם טוב - דוברות הכנסת,

כשבוע לאחר ש"חוק בן גביר" עבר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, הגישה מפלגת יש עתיד אמש (שלישי), באמצעות חברי הכנסת מיקי לוי ויואב סגלוביץ, שניהם ניצבים בדימוס, עתירה לבג"ץ נגד השינויים המתוכננים בפקודת המשטרה.

בעתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין עודד גזית ואלירם בקל ממשרד גזית-בקל, הם מתייחסים לסעיפים מרכזיים בתיקון החוק לפקודת המשטרה, שלטענתם מהווים פגיעה בחוקי יסוד, בזכויות אדם ובחירויות הפרט. לטענתם הסעיפים חותרים תחת עקרונות יסוד בשיטת המשטר בישראל, בפרט בכל הנוגע להפעלת אמצעי אכיפה של המשטרה, בקיום חקירות והעמדה לדין, שאמורה להתבצע על פי שיקולים חפים מפוליטיקה. בנוסף טענו השניים בעתירה כי הדבר סותר את עקרון הפרדת הרשויות הפנימית המאפיינת את השירות הציבורי במדינה.

עוד מבחזית החדשות

סעיפי החוק שעברו בקריאה שנייה ושלישית בשבוע שעבר מעגנים את סמכותו של השר לביטחון לאומי להתוות את מדיניות המשטרה בתחומים שלן סדרי עדיפויות, תוכניות עבודה, הנחיות כלליות, הוראות המשטרה לפי הפקודה ומימוש סמכויותיו בכל הנוגע לתקציב המשטרה. על פי לשון החוק, השר, יקיים פיקוח ובקרה על פעילות המשטרה. בתחום החקירות השר יהיה רשאי להתוות מדיניות כללית, לרבות קביעה של סדרי עדיפויות, זאת לאחר ששמע את עמדת היועצת המשפטית לממשלה והתייעץ עם המפכ"ל.

על אף שהתיקון לפקודה לא הסתיים ובכוונת השר בן גביר והממשלה להעביר סעיפים נוספים בחוק, לטענת יש עתיד התיקון לפקודה מהווה נורמה לא חוקתית, ולכן מוגשת העתירה כבר בשעה זו.

חברי הכנסת לוי וסגלוביץ אמרו עם הגשת העתירה כי "מדובר בתיקון חוקתי עצום שנעשה בחופזה ובלי להבין את כלל המשמעויות וההשלכות מהחוק, רק בגלל החולשה שהפגין נתניהו. יש פה כוונה ברורה להפוך את משטרת ישראל לגוף פוליטי, תוך הכנסת שיקולים פוליטיים פסולים בהפעלת הכוח, האכיפה ומערך החקירות במשטרה. אין לנו כוונה לעמוד מהצד בזמן שהדמוקרטיה בישראל נרמסת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים