שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ישראל שלחה סיוע הומניטרי נוסף לקייב, וביקשה: תתנגדו להצבעה נגדנו באו"ם
השגריר ברודסקי חשף את הציוד מציל החיים, בשווי 1.2 מיליון דולר שניתן לבית חולים לילדים בקייב | הוא הודיע על סיוע ישראלי נוסף, "נמשיך לסייע למרות הביקורת"
ברודסקי חושף את הציוד החדש שנשלח לקייב בשבוע שעבר | צילום: שגרירות ישראל בקייב

בסוף השבוע שעבר (שישי), חשף שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי את היקף הסיוע ההומניטרי החדש שנשלח לקייב. ציוד רפואי מציל חיים וציוד לחדר ניתוח שהועבר לבית החולים לילדים בקייב, בשווי של 1.2 מיליון דולר. השגריר הודיע שישראל תתרום גם 20 גנרטורים עוצמתיים בשווי של יותר ממיליון דולר, שיסייעו לה להתמודד עם הנזק הרב לתשתיות האנרגיה מההפצצות הרוסיות. לדברי ברודסקי "אנו נערכים להעביר את הגנרטורים עד סוף השנה, והם יסייעו לאוקראינה להתמודד עם בעיות החשמל".

את הדברים אמר ברודסקי בטקס שנערך בבית החולים בקייב, בהשתתפות סגן שר הבריאות של אוקראינה ובכירים מקומיים נוספים. במהלך הטקס הסיר השגריר את הלוט מעל שלט שבו נכתב "באדיבות משרד החוץ הישראלי ומש"ב – סוכנות הסיוע הלאומית של ישראל". בנוסף, משרד הביטחון יספק לאוקראינים ארבעה אמבולנסים ממוגנים, אחד מהם כבר הועבר ושלושה בדרך.  

עוד מבחזית החדשות

מאז פרוץ המלחמה לפני יותר מתשעה חודשים, הסתכם הסיוע הישראלי לאוקראינה בעשרות מיליוני דולרים, בעיקר סיוע רפואי שבו יש לישראל יתרון יחסי. בין השאר, הקימה ישראל בשלביה הראשונים של המלחמה בית חולים שדה במערב אוקראינה, העבירה גנרטורים בשווי של יותר ממיליון דולר וציוד רפואי, מזון ועוד. עוד ציין השגריר כי "על אף הביקורת שמדי פעם מושמעת על ידי גורמים אוקראינים בכירים נמשיך לסייע לאוקראינה, כי זו חובתנו המוסרית". 

ברודסקי פגש לפני כמה ימים את סגן שר החוץ האוקראיני, אשר הדגיש באוזניו את העובדה שאוקראינה מעריכה מאוד את הסיוע ההומניטרי מישראל. הבכיר האוקראיני חזר על הבקשה החוזרת ונשנית של קייב לקבל סיוע ביטחוני, של מערכות הגנה, דבר שלו מתנגדת ישראל מחשש לתגובה חריפה מצד מוסקבה. 

מנגד, העלה ברודסקי בשיחה את בקשתה של ישראל מאוקראינה לשנות את דפוס ההצבעות שלה נגד ישראל. השגריר ביקש שאוקראינה תתנגד או תימנע בהצבעה הצפויה בעצרת הכללית של האו"ם על ההצעה לבקש חוות דעת על חוקיות הכיבוש הישראלי מבית הדין הבינלאומי בהאג. בהצבעה הקודמת אוקראינה הצביעה בעד ההצעה,מה שגרר ביקורת חריפה מצד ישראל. 

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים