שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "ישראל שילמה לרוסיה עבור חיסונים לסוריה"
דיווחים זרים
החלק שנאסר לפרסום? לפי הדיווחים, ישראל תממן רכישה של המנות מרוסיה במיליוני דולרים. מקור סורי רשמי מכחיש: "מידע מסולף שנועד להאדיר את ישראל"
חיסון של ספוטניק | צילום: Yalcin Sonat, שאטרסטוק

כחלק מהעסקה לשחרור הישראלית בסוריה ישראל הסכימה לשלם לרוסיה מיליון ו-200 אלף דולר לצורך רכישת חיסוני קורונה מסוג ספוטניק והעברתם לסוריה – כך לפי מקורות זרים. גורם ישראלי שמעורה בפרטים צוטט בבלוג פוליטי בארה"ב אומר כי ישראל רכשה מרוסיה כמה מיליוני מנות חיסון עבור אזרחי סוריה.

לפי הדיווח, זהו החלק שנאסר לפרסום במסגרת העסקה – ונשמר בחשאי בשל "דרישה רוסית" במהלך המשא ומתן עם ישראל. בכירים בישראל אמרו אתמול כי למרות שישראל רצתה לפרסם זאת, הרוסים דרשו להימנע מכך משיקולים שלהם, וכי מבחינת ישראל כלל לא הייתה מניעה לפרסם את הדברים.

ב'ווינט' דווח כי הדבר הובא לידיעתם של שרי הממשלה בישיבה שבה אישרו את פרטי העסקה, ובה גם נדרשו לחתום על הסכמי סודיות שאוסרים עליהם לדבר על פרטי העסקה. על פי ההערכות, ישראל שילמה לרוסיה כ-5 מיליון שקלים על החיסונים. את החיסונים רוסיה תספק לסוריה, ואין מדובר בחיסונים ממלאי ישראלי ולא בחיסונים שיגיעו מהחברות "פייזר" ו"מודרנה" שעימם חתמה ישראל על חוזים.

גורם מדיני בכיר שצוטט בדיווח דחה את הביקורת על ההסכמה הישראלית לעסקה ואמר כי "צריך להסתכל על מכלול היחסים עם רוסיה. על העובדה שישראל נדרשה כאן למחווה הומניטרית בתמורה להחזרת הישראלית וכי בסך הכל מדובר במחווה גם לרוסים, שמילאו תפקיד חשוב בתיווך בין המדינות".

מקור סורי שצוטט ברשת סאנא הכחיש את הפרסומים על סעיף חשאי בהסכם לשחרור האסירים הסורים. אותו מקור התעקש שמדובר בקידום של מידע מפוברק על סעיף להשגת חיסונים מישראל, במטרה לנצל את העסקה כדי לפגוע בסוריה ובמאפיינים ההומניטאריים של העסקה. לדבריו, אמצעי התקשורת מבקשים לצייר את ישראל כאנושית.

חבר הכנסת אחמד טיבי רמז אתמול על כך בציוץ בטוויטר: "בשבוע שעבר העליתי בכנסת דרישה לאפשר הכנסה של אלפי חיסונים לעזה ולהעביר חיסונים לפלסטינים בגדה מהמלאי הגדול שיש בישראל (אחריות של כח כובש). האם חייבים להמתין שיהודי/יה יחצה את הגבול לעזה כדי לזכות בחיסון? אפשר אחרת. זה החוק הבינלאומי וזה אנושי. מדובר באותו שטח אפדמיולוגי רציף".

במסגרת העסקה מול סוריה, שהביאה לחזרתה של הצעירה בלילה שבין רביעי לחמישי לישראל, הותר לפרסום כי שוחררו שני רועי צאן סורים. בשבועות האחרונים מאז חציית הישראלית, צה"ל הגביר את רמת הרגישות מול רועי צאן באזור הקו הכחול. גורמי ביטחון העריכו כי מעצר רועי הצאן בוצע בהנחה שישמשו כקלף מיקוח למשא ומתן עתידי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אתמול בטלפון עם אימה של הישראלית שהוחזרה מסוריה שהודתה על המאמצים שנעשו להשבת בתה. "ראש הממשלה ביקש לחזק אותה ואת משפחתה ואמר שישראל תמיד תפעל להחזיר את אזרחיה", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים