שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "ישראל פגעה בספינה איראנית בים התיכון"
באיראן טוענים
חברה אירנית שבבעלותה ספינת מטען ששייטה בים התיכון, טוענת שהיא נפגעה כתוצאה מפיצוץ שהתרחש ביום רביעי האחרון. חוקר איראני: "סביר שישראל עומדת מאחורי התקיפה"
תגיות:
הפיצוץ על הספינה | צילום: צילום מסך מתוך עמוד הטוויטר של Reza Khaaste

איראן דיווחת ביום שישי כי ספינת מטען בבעלותה נפגעה השבוע ב"פעולת טרור" בים התיכון. על פי סוכנות הידיעות האיראנית "נור ניוז", המקורבת למשטר האייתוללות, התקיפה התרחשה ביום רביעי האחרון. בהודעת חברת הספנות הרשמית של איראן נטען כי כלי השיט נפגע ממטען וכי טהרן תפעל למצוא את האחראים.

באיראן דווח היום כי גובר החשד שישראל נושאת באחריות לתקיפה. סוכנות הידיעות "נור ניוז", המקורבת למשטר האייתוללות, דיווחה מפי גורם בצוות החקירה האיראני כי לפי המיקום של הספינה והנזק שנגרם לה, פעולה ישראלית היא אחת מהאפשרויות המובילות של החוקרים.

לטענת בעלי הספינה האיראנים, הספינה ניזוקה כתוצאה מפיצוץ – ושאף חבר צוות לא נפגע כתוצאה ממנו. דובר החברה מסר כי מדובר באירוע שתואם במפאייניו לפעילות טרור. בתמונות מהספינה לאחר הפיצוץ, נראה עשן מיתמר מאחת המיכליות שעליה.

דובר משרד החוץ האיראני הודיע כי הם מאשרים את הדיווחים על הפגיעה בספינה, "שברור שהייתה כאן הפרה של החוקים הבינלאומיים". הוא לא התייחס לישראל בהודעתו, אך הדגיש: "ננקוט בצעדים ההכרחיים כדי לבדוק מי עומד מאחורי הפגיעה בספינה".

עוד נטען כי הספינה, "שארה קורד", הייתה בדרכה לאירופה בעת התקרית. "נפעל דרך המוסדות הבינלאומיים כדי לגלות מי אחראי למתקפה", הוסיף ריאסי. חברת הספנות הממלכתית האיראנית IRISL הודיעה אמש כי תנקוט בצעדים משפטיים לזיהוי מבצעי הפיגוע, אותו כינתה "טרור ימי" ו"פיראטיות".

ישראל לא הגיבה על התקרית, שהתרחשה ביום רביעי האחרון, יממה לפני שהעיתון וול סטריט ג'ורנל חשף חזית ימית חשאית שמנהלת ירושלים נגד טהרן מאז 2019. לפי הדיווח, ישראל תקפה לפחות 12 ספינות איראניות או כאלו שהעבירו נפט או כלי נשק מאיראן לסוריה, תוך עקיפת הסנקציות האמריקניות.

הדיווח על התקיפה של הספינה האיראנית מגיע כשברקע גם איראן עצמה מואשמת באחריות לשורה של מתקפות נגד מכליות וכלי שיט באזור המפרץ הפרסי ומפרץ עומאן. האחרונה שבהן התרחשה בחודש שעבר, אז פיצוץ פגע במכלית "הליוס ריי" שבבעלותו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים