שיתוף
תגובות
חדשות » ישראל נגד ציון אירועי יום ה"נכבה" באו"ם
ישראל פועלת לשכנע מדינות לא להגיע לאירוע לציון "הנכבה" באו"ם בעוד כשבועיים | משרד החוץ העביר פניה לנציגים ברחבי העולם להירתם למאמץ
העצרת הכללית של האו"ם | צילום: shutterstock

במשרד החוץ פועלים בימים האחרונים למנוע הגעה של בכירים מהעולם לאירוע ראשון מסוגו שאמור להיערך באו"ם בעוד שבועיים, לציון 75 שנים לאירועי ה"נכבה" הפלסטינית.

בחדשות 13 דווח כי הניסיון הישראלי מתמקד כרגע בניסיון לשכנע את המדינות שלא לשלוח נציגים לכנס. במברק פנימי שהעביר משרד החוץ לנציגויות ברחבי העולם בימים האחרונים, הוא ביקש מהנציגים הדיפלומטיים לפנות לבירות שלהם ולבקש מהם להימנע מהגעה לכינוס. לא רק דרג בכיר כמו שר חוץ, אלא שלא תהיה נציגות כלל.

עוד מבחזית החדשות

במסמך שהועבר לנציגויות נכתב: "אנא פנו בדרג גבוה על מנת שמדינתכם לא תשתתף באירוע לציון 75 שנה לנכבה. אבו מאזן צפוי להגיע לאו"ם ולשאת דברים. פנו לבני השיח שלכם, הבכירים ביותר, ותבקשו שינחו את משלחתם לאו"ם לא להשתתף באירוע. מדובר באירוע שמאמץ את הנרטיב הפלסטיני ויוצא נגד זכות קיומה של ישראל".

במקביל, פועל גם שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן מול המדינות השונות, כדי לוודא שאכן לא תגיע נציגות. בנוסף ישראל מנסה להוביל מדינות לגנות את האירוע. בכיר במשרד החוץ בירושלים אמר לחדשות 13 שאם יהיה צורך, תהיה התערבות גם של הדרג המדיני – שר חוץ וראש ממשלה.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "קוראים למדינות החברות שלא לשתף פעולה עם עוד ניסיון פלסטיני לשכתב את ההיסטוריה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים