שיתוף
תגובות
חדשות » ישראל מסייעת לאוקראינה עם מידע מודיעיני על מל"טים איראניים
סיוע ישראלי
הניו יורק טיימס מדווח, כי בכיר אוקראיני טוען שלמרות שישראל סירבה לספק מערכות הגנה אווירית מתקדמות, היא בהחלט מספקת לה מידע מודיעיני על מל"טים איראניים
חייל אוקראיני במלחמה נגד רוסיה | צילום: שאטרסטוק

למרות טענותיו של נשיא אוקראינה זלנסקי, שישראל אינה משתפת פעולה, ואינה מסייעת לאוקראינה במלחמה נגד רוסיה, מדווח הניו יורק טיימס כי ישראל מספקת לאוקראינה מידע מודיעיני בסיסי על המל"טים האיראניים שמשמשים את רוסיה במלחמה.

על פי הדיווח, גורם ישראלי בכיר טוען שאוקראינה ביקשה מישראל סיוע באספקת מערכות הגנה אווירית, לאור ההצלחות השונות של כיפת ברזל ומערכות ההגנה הנוספות, אך ישראל סירבה, בשל ניגוד אינטרסים עם רוסיה.  יחד עם זאת, הסכימה ישראל לשתף פעולה בנושא המל"טים האיראנים  שסופקו לרוסיה.

הגורם הבכיר אף ציין, כי חברה ישראלית פרטית מספקת לאוקראינה צילומי לוויין של עמדות צבאיות רוסיות, אך לא ציין את שם החברה. דובר צבא אוקראינה אמר אתמול כי הצבא יירט רק במשך יום האתמול תשעה מל"טים מתוצרת איראנית.

בתוך כך, באוקראינה דיווחו על "מבול של תקיפות רוסיות". קירילו טימושנקו, סגן ראש הלשכה של הנשיא זלנסקי, אמר שאוקראינה חווה "מבול של תקיפות רוסיות" וכתוצאה מכך נגרם נזק רב לתשתיות בסיסיות במדינה. 

עם זאת, על פי ההערכות של המודיעין האמריקאי, ברבים מהמל"טים שסופקו על ידי איראן יש תקלות טכניות קשות שמשפיעות על הביצועים לשמם נועדו. לכן בשלב זה, לא ברור האם הם אכן יהוו את "שובר השוויון" במלחמה. למרות התקווה הרוסית שרכישת מאות מל"טים התקפיים מסוג זה יביאו לניצחון מוחץ במלחמה עם אוקראינה, מסתבר שהמצב בשדה הקרב רחוק מלהיות כך, ונכון לעכשיו כוחות הצבא האוקראינים מתקדמים ומשחררים אלפי קילומטרים של שטחים שנכבשו על ידי הרוסים. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים