שיתוף
תגובות
חדשות » ישראל ומצרים סיכמו על מהלכים משותפים לאבטחת הגבול
יממה לאחר האירוע בגבול מצרים שבו נהרגו שלושת חיילי צה"ל, דיווחה רשת אל ערביהעל הסכמה לתגבור מצלמות האבטחה ומגדלי השמירה לאורך גדר המערכת
העמדה הצבאית בה נורו החיילים | צילום: דובר צה"ל

יממה לאחר האירוע בגבול מצרים שבו נהרגו שלושת חיילי צה"ל, דיווחה היום (ראשון) רשת אל ערביה הסעודית כי ישראל ומצרים הגיעו להסכמות ולפיהן יתוגברו מצלמות האבטחה ומגדלי השמירה לאורך הגבול המשותף.

מוקדם יותר היום התראיין תא"ל במיל' ניצן נוריאל, שכיהן בעבר כראש המטה ללוחמה בטרור, לשיתוף הפעולה עם מצרים ל-104.5FM ואמר: "במסגרת תפקידיי בשירות הייתי ראש החטיבה לקשרי חוץ, אותה חטיבה שאחראית על קשרים עם המצרים והירדנים במסגרת הסכמי השלום, כך שהמנגנון הזה מוכר לי היטב".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר נוריאל כי "יש שיפור משמעותי באווירה בפגישות האלה בשנים האחרונות ביחס למה שאני זוכר כמעט עשרים שנה אחורה. בפגישה כזאת פותחים תצלומי אוויר, מראים סרטים, עוברים ביחד על יומני מבצעים, בודקים מי דיבר עם מי או למה לא דיברו. המצרים באים באמת כדי להבין ולהגיע לפתרון".

אתמול דווח ברשת אל ערביה כי ישראל ומצרים הקימו ועדת חקירה משותפת לבחינת האירוע הביטחוני בגבול, שבו חדר איש ביטחון מצרי, והרג שלושה לוחמי צה"ל. דובר הצבא המצרי ציין כי "אנו נוקטים בכל האמצעים על מנת לאבטח את הגבול עם ישראל, וכי פועלים לבדיקת נסיבות האירוע".

בהודעה הרשמית מטעם הצבא המצרי, נמסר כי "עם עלות השחר, אחד מכוחות הביטחון שאבטחו את קו הגבול הבינלאומי, רדף אחר מבריחי סמים. במהלך אותו מרדף, פרץ איש ביטחון את המחסום, והחל לירות באש, מה שהוביל למותם של שלושה אנשי כוחות הביטחון הישראלים. אנו נוקטים בכל האמצעים, כולל נקיטת אמצעים משפטיים לגבי האירוע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים