שיתוף
תגובות
חדשות » ישראל הקפיאה אשרות כניסה לעובדי סוכנות באו"ם: "מתעלמים מקורבנות הטרור"
עיוות המציאות
ישראל הקפיעה אשרות כניסה לעובדי סכנות האו"ם: "מתעלמים מקורבנות הטרור"
בניין האו"ם בניו יורק | צילום: shutterstock

משרד החוץ בוחן מחדש את שיתוף הפעולה עם סוכנות האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים (OCHA) עקב ההתייחסות החד צדדית החריפה שלה נגד ישראל. לפי שעה משרד החוץ מעכב את הנפקת אשרות הכניסה לעובדי הסוכנות.

במסגרת הבחינה המחודשת, הוקפאו בשלב זה אשרות הכניסה החדשות של עובדי סוכנות האו"ם, משום שהדו"חות שלה מעוותת באופן שיטתי את ספירת קורבנות הטרור הישראלים ואת הקביעה כי הם נפגעי טרור. כשמדובר בהרוג או בפצוע ישראלי, מציינים פקידי הסוכנות כי הנסיבות "נתונות במחלוקת". אך כאשר מדובר בהרוג או בפצוע פלסטיני, הדיווחים מתייחסים לכך כעובדה ברורה, עם אצבע מאשימה כלפי ישראל, גם כאשר מדובר במחבלים חמושים שנהרגו במהלך חילופי אש עם צה"ל.

עוד מבחזית החדשות

לפני כחודש, סירב הארגון להכיר בשולמית רחל עובדיה, שנרצחה בספטמבר על ידי מחבל פלסטיני בחולון כקורבן טרור ובדו"ח נכתב כי "לא ברור מה היו המניעים של הרוצח". במקרה נוסף תיאר הארגון בדו"ח את אליהו קיי, שנרצח לפני כשנה בעיר העתיקה בירושלים, כ"מתנחל שנרצח בשטח כבוש", למרות שהתגורר במודיעין וכאילו מקום המגורים שלו מצדיק את רציחתו. 

בקיץ האחרון הודחה שרה מוסקרופט מתפקידה הבכיר בארגון, כיו"ר המשרד לתיאום סיוע הומניטרי בשטחים הפלסטינים הכבושים, משום שצייצה בחשבון הטוויטר שלה שהיא מברכת על הפסקת האש לאחר מבצע עלות השחר, כשהיא מגנה את ירי הטילים של הג'יהאד האיסלאמי לעבר ישראל. מוסקרופט הודחה בעקבות לחץ פלסטיני משום שהתבטאה באופן מאוזן. בנוסף, בראש מחלקת המזרח התיכון בסוכנות מכהן פלסטיני, שלטענת משרד החוץ הישראלי אינו ניטרלי ביחס לסוגיה המרכזית של הסוכנות – הסכסוך הישראלי פלסטיני.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, מנהל מאבק נגד הסוכנות, ודורש לכלול בדו"חות שלה גם את פיגועי האבנים ובקבוקי התבערה שמהם סובלים תושבי יהודה ושומרון וירושלים. ארדן אף פנה פעמים רבות בנושא זה למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, וטען כי הסוכנות מתעלמת מקורבנות טרור יהודיים בדוחותיה.

לדברי ארדן "OCHA ממשיכים להציג תמונה שקרית של המציאות. פעם אחר פעם הם בוחרים להתעלם מקורבנות הטרור הישראלים ומקיומו של הטרור הפלסטיני כרוצחנו. זוהי חרפה של האו"ם שהפלסטינים מצנזרים את דוחות OCHA, וגורמים לפיטורי מי "שמעז" לגנות את הטרור הפלסטיני. דם יהודי אינו הפקר, וחייבים לנקוט כל דרך כדי להילחם באפליה הזו. אין שום סיבה להמשיך ולאפשר את כניסתם של פקידי או"ם, שמשקרים לגבי המתרחש באזור ומסייעים לטרור נגד ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים