שיתוף
תגובות
חדשות » ירידה של 28% ברכישת דירות בחודש יולי: מכירות הדירות החדשות בשפל של יותר משנתיים
אפקט העלאת ריבית
לפי נתוני האוצר, רק 9,400 דירות נמכרו ביולי – ירידה חדה של 28% בהשוואה ליולי | מכירת דירות חדשות ירדו ב-38%, השיעור החד מאז אפריל 2020
מפתח לדירה | צילום: FREEPIK

הבוקר (רביעי) פרסמה הכלכלנית הראשית באוצר, את סקירת הנדל"ן, וממנו עולה כי חודש יולי היה אחד מחודשי השפל הנמוכים ביותר במספר העסקאות שבוצעו בשנתיים האחרונות, סך העסקאות הסתכמו בכ-9.4 אלף דירות שמהוות ירידה של 28% בהשוואה ליולי אשתקד. מגמה זו החלה בחודש מרץ, והחודש אנו מדווחים כי מספר רכישות המשקיעים ירד ב-37% ביחס ליולי אשתקד, וגם בקרב הזוגות הצעירים חלה ירידה חדה ברכישות נדל"ן החל מחודש אפריל. 

על פי הדו"ח רכישות המשקיעים הסתכמו ב-1.8 אלף דירות. ירידה זו מיוחסת להשפעת הדרמטית של עליית תשלום מס הרכישה לדירה שנייה ומעלה מסוף נובמבר אשתקד. בהשוואה לחודש יוני רכישות המשקיעים ירדו בצורה מתונה יותר בשיעור של 3%. סך עסקאות המשקיעים מתוך הסך הכללי נאמד ב-18.5%,  ירידה של 3% מיולי אשתקד.

גם מכירות המשקיעים בחודש יולי ירדו ב-15% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והן הסתכמו ב-2.2 אלף דירות. מלאי הדירות בידי משקיעים ירד בכ-400 דירות, ובמצטבר מאז נובמבר נגרעו כ-5,000 דירות. הירידה במלאי דירות המשקיעים יכולה להעיד על ירידה במלאי הדירות להשכרה.

מכירות הקבלנים ירדו אף הן ב-38%, שהוא השיעור החד ביותר מאז אפריל 2020, שהיה זמן השיא של מגפת הקורונה. בכך מתעצמת מגמת הירידה במכירות אלה שנמשכת מאז פברואר האחרון. סך העסקאות בדירות יד שניה ביולי ירד ב-22% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד וב-6% בהשוואה לחודש יולי.

בנוסף למשקיעים, חלה ירידה גם ברכישות הדירה הראשונה  ב-23% בהשוואה ליולי אשתקד, והן הסתכמו ב-4.5 אלף דירות. בניכוי הרכישות במסגרת מחיר למשתכן הסתכמו רכישת הדירות של זוגות צעירים בשוק החופשי ב-3.9 אלף דירות, ירידה של 10% בהשוואה ליולי אשתקד. ירידת הרכישות של הזוגות הצעירים החלה בחודש אפריל, ונמשכת מאז, הכלכלנית הראשית באוצר סבורה, כי יתכן שהסיבה לכך היא העלאת הריבית של בנק ישראל. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים