שיתוף
תגובות
כללי » ירה לעצמו ברגל? בכירים בסביבת המפכ"ל: "מי שמפקד על המשטרה הוא יעקב שבתאי"
בכירים בסביבת המפכ"ל אמרו שהוא לא ישתף פעולה ו"הוא לא ייפגש עם הצוות של בן גביר" | גורמים משפטיים: "לבן גביר אין סמכות לכפות את דעתו על המפכ"ל"
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

קצינים בכירים בסביבת המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי אמרו הבוקר (שישי) ל-ynet כי הוא לא ישתף פעולה עם צוות הניצבים בדימוס שגיבש השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כדי "לסייע לו להתמודד עם המחאות והפשיעה ברחובות". עוד אמרו הבכירים "מי שמפקד על המשטרה הוא יעקב שבתאי ולא קצין אחר. המפכ"ל לא ישתף פעולה איתם ולא ייפגש איתם. כל מי שרוצה לסייע למשטרה מוזמן".

בנוסף, גורמים משפטיים במשטרה אמרו כי "לשר בן גביר אין שום סמכות בחוק הקיים וגם לפי השינוי שהוא מבקש לעשות, למנות צוות כזה ולכפות את דעתו על המפכ"ל. הוא יכול לבקש או להמליץ אבל ההחלטה הסופית היא של המפכ"ל. המפכ"ל לא חייב להיפגש עם הצוות ובוודאי שלא לאמץ את מסקנותיהם".

עוד מבחזית החדשות

ההחלטה של השר לביטחון לאומי, בן גביר לגבש צוות של ניצבים בדימוס הגיעה אחרי העימות שנרשם בינו לבין המפכ"ל שבתאי, שגיבה אמש את מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן אחרי שבן גביר זימן אות לשיחת הרור על רקע טיפול המשטרה בהפגנות בירושלים "משטרת ירושלים איבדה שליטה על האנרכיסטים" אמ בן גביר.

המפכ"ל מצידו מיהר להוציא הודעת גיבוי לתורג'מן "על עמידה איתנה והפעלת שיקול דעת בטיפול במחאה ובהמשך בהפרת הסדר" ומתח ביקורת על השר: "מצר על כך שבירור הנושא מתבצע באופן פומבי בעוד כוחות המשטרה פועלים בשטח, ולא באמצעות תחקיר מבצעי ענייני המתבצע בסיום הפעילות כמקובל".

חברי פורום המפכ"לים וניצבים בדימוס הביעו תמיכה בניצב תורג'מן ובמפכ"ל שבתאי. לדבריהם: "הופתענו מניסיונו של השר בן גביר להתערב בתהליך קבלת ההחלטות המבצעיות. זימון מפקד מחוז לבירור בזמן שהוא עדיין ניצב בחזית יחד עם שוטריו הוא תקדים שאינו זכור לנו, ותיקי המשטרה. מי שלא פיקד על אירועים כאלה ולא מכיר את מורכבות תהליך קבלת ההחלטות בזמן אמת, כשמנגד עומדים גם חיי אדם, אינו יכול לשפוט את מפקד המחוז בטרם ביצוע תחקיר מבצעי על ידי המפכ"ל. אנחנו רואים בזאת התערבות בוטה בתהליך קבלת ההחלטות המבצעיות במשטרה, ואולי אף ניסיון לרפות את ידי השוטרים במחאות הבאות".

עוד מבחזית החדשות

במשטרה מעריכים שחברי הצוות המדובר הם הניצבים בדימוס אורי בר-לב, שלומי קעטבי ויורם הלוי שאיתם מתייעץ השר זה חודשים, עוד לפני שנכנס לתפקידו. אחד הניצבים בדימוס אמר כי "מדובר בניצבים מתוסכלים שלא הצליחו להתיישב על כיסא המפכ"ל ומנסים להגיע אליו בדרך עוקפת".

בכירים במשטרה תקפו את בן גביר ואמרו כי "מי שצריך את הצוות הזה הוא השר, שלא מכיר את משטרת ישראל. הצוות הזה קיים כבר כמה חודשים ומלווה אותו. המפכ"ל זה כארבעה עשורים לערך משרת במשטרת ישראל, מכיר היטב את המשטרה ותפקידו ולראייה בשנתיים האחרונות ישנן הצלחות כבירות למשטרה, האחרונה שבהן, מעצרם של אנשי אבו לטיף".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים