שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ירדן: מגעים לעסקת שחרור חבר הפרלמנט
חבר הפרלמנט הירדני עמר עיאסרה אמר כי הציבור בירדן מעוניין בחזרתו של עימאד אל-עדוואן, אך היחסים בין ירדן וישראל מתוחים מאוד | אתמול ביקר שגריר ירדן בישראל את
חבר הפרלמנט הירדני עמאד אל עדוואן | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א'

על פי דיווח מתקיימים מגעים לקראת עסקת שחרור של חבר הפרלמנט הירדני. עמאד אל-עדוואן שנעצר בחשד להברחת נשק וזהב במעבר אלבני. חבר הפרלמנט הירדני עמר עיאסרה אמר אמש (שלישי) כי הציבור בירדן מעוניין בחזרתו של עימאד אל-עדוואן, אך היחסים בין ירדן לישראל מתוחים.

אף על פי כן, אמר עיאסרה כי ירדן לא תרשה שחבר הפרלמנט החשוד יישאר במעצר. לדבריו, מתקיים כעת משא ומתן עם ישראל, שמעורבות בו מדינות ערביות נוספות, המנסות לפתור את המחלוקת. כמו כן, הוסיף כי "הדברים נעים לכיוון עסקה מדינית בין ירדן לישראל".

עוד מבחזית החדשות

האתר הסעודי "אל-עוכאז'" דיווח אתמול כי מדינה ערבית התערבה למען שחרור חבר הפרלמנט הירדני, אל-עדוואן. אתמול ביקר את חבר הפרלמנט, שגריר ירדן בישראל, שאישר כי מצבו הבריאותי טוב.

המקורות ציינו כי המגעים עשויים להימשך זמן מה על רקע המתיחות בין עמאן לירושלים. המקורות גם לא שללו שישראל תפעיל לחץ על ירדן בסוגיות שונות כדי לסיים את הפרשה.

כזכור, באתר החדשות הירדני "אל-ממלכה" דווח בתחילת השבוע כי משטרת ישראל עצרה את עימאד אל-עדוואן, חבר פרלמנט ירדני, בחשד שניסה להבריח זהב ונשק. על פי הדיווח, מדובר בניסיון הברחה של אמל"ח, אקדחים ורובי M-16, ובנוסף לזאת גם זהב.

חבר הפרלמנט הירדני ח'ליל עטיה קרא לממשלתו לפעול באופן מידי להבטחת חזרתו של עמיתו שנעצר בישראל: "אין להתיר לישראל לפגוע בכבוד העם הירדני שוב דרך מעצר של חבר פרלמנט", אמר עטיה. "אסור לנו כירדנים, להתיר לאויב הישראלי, הנוהג בפרקטיקות של טרור בשטחים נגד בני עמנו, לתקוף אותנו שוב באירוע מעצר של עמית מכובד בפרלמנט".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים