שיתוף
תגובות
חדשות » ירדן במאמץ למנוע הסלמה בירושלים
העיתון הבינערבי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח ירדן פועלת באממץ למנוע הסלמה מסוכנת בהר הבית | הבוקר עלתה קבוצת יהודים להר הבית
הר הבית | צילום: Jorge Fernández Salas - Unsplash

בהר הבית מורגשת מתיחות שיא לאחר שמשרד החוץ הישראלי פנה לירדן, ודרש להוציא את המתפרעים מהר הבית, באמצעות הווקף, העיתון הבינערבי "אל-ערבי אל-ג'דיד", דיווח כי פקידים ירדנים ממשיכים לקיים פגישות עם מחלקת ההקדשים האסלאמית בירושלים, על מנת למנוע הסלמה במקום. מקורות המעורים בפרטים מסרו לעיתון, כי ירדן ממשיכה לעקוב אחר המתרחש במסגד אל-אקצא.

לדברי המקור, נערכו פגישות אינטנסיביות שמטרתן להביא לרגיעה, לאחר העימותים הקשים במקום בימים האחרונים. כמו כן, גורם בכיר במודיעין הירדני הגיע בשבת להר הבית, וקיים סדרה של פגישות עם הווקף, לקראת "ההסתערות המתוכננת" של קבוצות יהודים על מסגד אל-אקצא. בנוסף, למרות המלצת מערכת הביטחון לסגור את הר הבית לעליית יהודים, בעשרת ימי הרמדאן הבאים, הר הבית נפתח היום לעלייה לרגל למאות יהודים.

עוד מבחזית החדשות

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הביע אמש התנגדות לסגירת הר הבית ליהודים. בהודעה מטעמו נכתב: "מעריך מאוד את הגורמים הממליצים, אבל לטעמי עמדתם בעניין סגירת הר הבית בשביעי של פסח, תסכן את מתפללי הכותל המערבי, מעבר להיותה פרס לאיומים בטרור. בשביעי של פסח מגיעים המונים לרחבת הכותל ויציאת המשטרה מהר הבית מסוכנת מאוד".

עוד מסר השר כי: "לעמדה זו היה שותף בכיר ביטחוני מאוד, הסבור גם הוא כי זו טעות לסגור ההר בשביעי של פסח, וחושף את מתפללי הכותל לסכנה. גם גורמים בפיקוד המשטרה סבורים שאין צורך לסגור את ההר ובוודאי לא לעשרה ימים. סגירת ההר בעשרת הימים הללו היא החלטה חדשה של ממשלת בנט ולא נוהג או סטטוס קוו".

משרד החוץ הירדני גינה אתמול את ישראל. בהודעה הרשמית מטעם משרד החוץ נמסר כי: "אנו מודאגים מההשלכות הקטסטרופליות של הפרת הסטטוס קוו ההיסטורי במסגד אל-אקצא על ידי ישראל. זכותם של המוסלמים לקיים את הטקסים הדתיים שלהם בחודש קדוש זה".

משרד החוץ בירושלים מסר בתגובה: "מי שמחלל את קדושת מסגד אל-אקצא ומתבצר בתוכו הוא המון מסוכן, שהוקצן ומוסת על ידי חמאס וארגוני טרור אחרים. אנו קוראים לירדן, באמצעות הווקף, להוציא מיד ממסגד אל-אקצא את הקיצונים המתכננים להתפרע מחר במהלך תפילות מוסלמיות בהר הבית וברכת הכוהנים בכותל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים