שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » יעד התקיפה באיראן – מפעל לצנטריפוגות
דיווחים
דיווח: גרם נזק במפעל ייחודי שמייצר להבי אלומיניום לסרכזות שמעשירות אורניום, גם תוכנית הגרעין נפגעה. בתוך כך, שר החוץ לפיד ייפגש עם מזכיר האמריקאי בלינקן
תגיות:
מפעל לייצור צנטריפוגות, אילוסטרציה | צילום: Lilkin, שאטרסטוק

לאחר התקיפה המסתורית הלילה בעיר קראג' באיראן, נחשף הערב (רביעי) ב'חדשות 13' כי במהלך הפעולה נגרם נזק למפעל שמייצר להבי אלומיניום לצנטריפוגות, שמעשירות אורניום. בכך, נגרם נזק נוסף גם לתוכנית הגרעין האיראנית.

כלי תקשורת באיראן דיווחו הערב כי המבנה שעמד במרכז ניסיון התקיפה מוקדם יותר באיראן שייך לחברה מקומית לייצור צנטריפוגות. על פי הדיווחים, מדובר במפעל של חברת TESA, היחיד שמייצר צנטריפוגות במדינה ונמצא תחת עיצומים אמריקניים.

מוקדם יותר היום, דיווחו כלי תקשורת איראניים מפי מקורות ביטחוניים כי סוכל ניסיון חבלה בבניין הסוכנות לאנרגיה אטומית באיראן. עוד דווח כי ניסיון החבלה בוצע באמצעות מל"ט. עוד נמסר כי חקירה נפתחה לבדיקת נסיבות האירוע והרשויות מנסות לברר את זהותם של העומדים מאחורי התקיפה.

לפני שלושה ימים דווח כי פעילות תחנת הכוח הגרעינית בבושהר הופסקה "בגלל תקלה". בתחילה, האיראנים ניסו להסתיר את דבר ההשבתה אך כלי תקשורת סעודיים חשפו את האירוע. הארגון לאנרגיה אטומית באיראן התייחס מסר כי "תחנת הכוח הגרעינית הושבתה באופן זמני בגלל תקלה טכנית. המפעל יחובר מחדש לרשת והנושא ייפתר בעוד כמה ימים".

בתוך כך, שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ייצא לביקור בזק עם עמיתו האמריקא, אנתוני בלינקן ביום ראשון הקרוב ברומא. השניים צפויים לדון באתגרים הביטחוניים האזוריים, בראשם ההתבססות האיראנית ברחבי המזרח התיכון והכשלים בהסכם הגרעין הנוכחי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים