שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ילדים זה ברכה: באישור תקדימי תטוס ח"כית עם מטפלת לתינוקות
ח"כ שרן השכל, אם לתאומות בנות 10 חודשים, ביקשה לצאת לטיסת עבודה עם מטפלת על תקן עוזרת פרלמנטרית. ועדת האתיקה אישרה את הבקשה החריגה
פראג, צ'כיה | צילום: Sadie Teper - Unsplash

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה באופן תקדימי לאשר לח"כ שרן השכל (המחנה הממלכתי), אמא לתאומות בנות 10 חודשים שעדיין זקוקות לה, לצאת לנסיעת עבודה מטעם הכנסת עם מטפלת במקום תקן של עוזר פרלמנטרי כמקובל.

עם הגשת הבקשה החריגה ציינה השכל כי יועץ פרלמנטרי שתיקח איתה לחו״ל כפי שעושים יתר חברי הכנסת, לא יוכל לסייע לה עם בנותיה הקטנות שטסות איתה, ואין לה כל אפשרות אחרת לטוס לבד.

עוד מבחזית החדשות

חברי האתיקה הופתעו מהבקשה החריגה, שכן הם רגילים לעסוק בתלונות ובמקרים מסוגים אחרים שמתרחשים בכנסת. במהלך הדיון הביעו חברי הוועדה הזדהות עם תיאור מצבה של השכל, שלמעשה לא תוכל לטוס אם בקשתה לא תאושר. הוועדה החליטה לבקש את עמדת הייעוץ המשפטי של הכנסת, ובחוות הדעת המפורטת נכתב שאין מניעה לאשר את הבקשה. בשל כך, החליטו חברי הועדה לאשר להשכל באופן חריג את הטיסה עם מטפלת.

בשלוש השנים האחרונות סירבה השכל לצאת לנסיעות מטעם הכנסת בגלל ילדיה. לנוכח ההחלטה, היא תטוס לצ'כיה ביום שני עם בנותיה ועם המטפלת. הארגון המזמין יממן את הטיסה והמלון של המטפלת בדומה למימון של עוזר פרלמנטרי, והשכל תממן את שעות העבודה של המטפלת בחו"ל.

מטרת הנסיעה לדברי השכל היא מאבק בהצעת חוק שמקדם האיחוד האירופי לסימון מוצרים המיוצרים על ידי חברות בבעלות יהודית. מצטרפים אליה חברי השדולה לקידום הקהילות הנוצריות אוהדות ישראל, ובמסגרת הנסיעה מתוכננים כנס בנושא, פגישות עם חברי פרלמנט צ׳כים והשקת קמפיין נגד החוק.

אין זו הפעם הראשונה שהשכל מציבה את האימהות בקדמת הבמה ומבליטה אותה במסגרת עבודתה בכנסת כאג׳נדה. בטקסי ההשבעה וגם בישיבות מליאה ארוכות אל תוך הלילה, נראתה השכל יותר מפעם אחת עם התאומות במליאה ובתוך כך משכה את תשומת לב הצלמים והעיתונאים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים