שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר רע"ם: "אנחנו חלק מהמאבק על מערכת משפט עצמאית ועוצמתית"
מנסור עבאס טען כי בפגישותיו עם שר המשפטים הם לא שוחחו על הרפורמה אלא על האלימות בחברה הערבית | לגבי השתתפות ערבים בהפגנות: "ראוי שכולם יתגייסו למאבק"
מנסור עבאס, יו"ר רע"ם | צילום: אריה לייב אברמס

יו"ר רע"ם מנסור עבאס התראיין הערב (מוצ"ש) ב"פגוש את העיתונות", והתייחס לפרסום על שיחות בינו לבין שר המשפטים יריב לוין. לדברי עבאס "יש כל מיני אינטרסים של שני הצדדים במערכת הפוליטית, אנחנו חלק מההידברות בבית הנשיא ולא ניתן שישתמשו ברע"ם כדי להכשיל את המהלך הזה".

עוד אמר עבאס: "היו לנו קודם שיחות שקשורות למהפכה המשפטית. תמיד מדברים פה ושם, אבל מה שבעיקר העליתי בפני לוין הוא שאין מענה להכפלת מספר הנרצחים בחברה הערבית ואין מענה, כי אין שר מתפקד במשרד לביטחון לאומי. יש תחושה של הפקרות במגזר שלנו".

עוד מבחזית החדשות

לדעת עבאס: "אני חושב שצריך לשמור על מערכת משפט עצמאית ועוצמתית, כי הטענה שלי היא שהכנסת והממשלה הן רשות אחת ואנחנו צריכים לאזן אותן". עוד אמר כי "המודל הדמוקרטי חשוב בעיניי, ולכן לא יהיה מצב שבו נוותר בתחום הזה, גם לא למען ג'ובים".

"בינתיים אין ספק שמערכת המשפט היא המגן החזק ביותר עליי כחלק ממיעוט", הסביר יו"ר רע"ם. "אני קורא לאזרחים הערבים להשתתף במחאה כחלק מהיותם אזרחים, אבל אם נוכחותנו תכשיל את המחאה, אני לא רוצה שזה יקרה. יש הרבה אנשים שמשתמשים בזה למטרות אחרות". לדבריו של עבאס, חשוב מאוד להגן על הערכים הדמוקרטיים ועל עצמאות מערכת המשפט: "זה ראוי בעיניי שכל אזרחי המדינה יתגייסו למאבק".

עבאס התייחס גם לאלימות בחברה הערבית, שגבתה עד כה 71 נרצחים מתחילת השנה ואמר: "אנחנו כחברה הערבית נכשלנו כישלון ערכי, אבל זה לא אומר שהמדינה לא נושאת באחריות. צריך להכניס למשרד לביטחון לאומי מישהו מקצועי, וזה מה שהעליתי בפגישה עם לוין. נתניהו הוא זה שנושא באחריות למינוי של בן גביר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים