שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » יו"ר קרן המטבע: שליש מכלכלות העולם ייכנסו למיתון ב-2023
על פי תחזית יו"ר קרן המטבע קריסטלינה גאורגייבה 2023 צפויה להיות שנה קשה יותר מזו שלפניה, לטענתה "זה ירגיש כמו מיתון למאות מיליוני אנשים"
הבנק האירופי המרכזי | צילום: cactii, שאטרסטוק

יו"ר קרן המטבע קריסטלינה גאורגייבה התריעה כי שנת 2023 צפויה להיות שנה קשה יותר מאשר 2022 וכי שליש מהכלכלה העולמית תיפגע השנה ממיתון. 

בראיון ששודר אתמול (ראשון) ברשת CBS האמריקאית, אמרה גאורגייבה, כי ארה"ב, האיחוד האירופי וסין חוות האטה במקביל ולכן "להערכתנו שליש מהכלכלה העולמית תיכנס למיתון", עוד אמרה יו"ר קרן המטבע כי "מחצית מהאיחוד האירופי יהיה במיתון" השנה. "זה ירגיש כמו מיתון למאות מיליוני אנשים, גם במדינות שלא יהיו במיתון". 

עוד מבחזית החדשות

האזהרה של גאורגייבה באה בעקבות כך, שבאוקטובר האחרון הורידה קרן המטבע את תחזית הצמיחה העולמית ל-2023, על רקע המשך המלחמה באוקראינה, האינפלציה והעלאות הריבית של הבנקים המרכזיים בעולם. עוד ציינה גאורגייבה בריאיון כי ההתפשטות המחודשת והמהירה של הקורונה בסין לאחר הסרת ההגבלות, משמעה שהמדינה עומדת בפני מכה כלכלית נוספת בטווח הקרוב. 

לדבריה "בחודשיים הבאים יהיה לסין לא פשוט, וההשפעה על הצמיחה הסינית תהיה שלילית, ההשפעה על האזור תהיה שלילית, ההשפעה על הצמיחה העולמית תהיה שלילית". לדעתה, לראשונה מזה 40 שנים הצמיחה השנתית בסין צפויה להיות זהה לצמיחה העולמית או אפילו נמוכה יותר, כך שהכלכלה השנייה בגודלה בעולם עלולה למשוך מטה את כל הפעילות הכלכלית העולמית "זה מעולם לא קרה לפני כן" הסבירה. 

קרן המטבע מפרסמת בדרך כלל את התחזיות המעודכנות במהלך הפורום הכלכלי העולמי המתקיים בדאבוס. השנה צפוי להתקיים הפורום בהמשך החודש. 

לגבי ארה"ב, העריכה גאורגייבה כי היא תימנע מהחלק הגרוע ביותר של ההאטה, הודות לשוק העבודה היציב ושיעור האבטלה הנמוך. לטענתה "אם העמידות הזו תישמר ב-2023, ארה"ב תסייע לשאר העולם לעבור שנה קשה במיוחד, הכלכלה האמריקאית היא עמידה ביותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים